PKK به مقامات عراقی نسبت به اهداف سفر اردوغان به بغداد هشدار داد

سرویس ترکیه - «کاوه شیخ‌ موس» عضو کمیته ارتباطات PKK با اشاره به سفر اخیر اردوغان به بغداد و اربیل، به مقامات عراقی نسبت به اهداف سفر اردوغان به عراق هشدار داد.

به گزارش کردپرس، «کاوه شیخ‌ موس» یکی از اعضای کمیته ارتباطات حزب کارگران کردستان (PKK) در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به سفر اخیر اردوغان به بغداد و اربیل، به مقامات عراقی نسبت به سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به عراق هشدار داد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «کاوه شیخ موس» عضو کمیته ارتباطات PKK در مصاحبه‌ای با رسانه‌های عراقی اظهار داشت که دیدار اردوغان از عراق یک مسئله داخلی عراق است و PKK در آن دخالت نخواهد کرد، اما مقامات عراقی باید از فریبکاری‌های اردوغان که قصد عمل به آنها را دارد آگاه باشند، زیرا آنکارا جاه‌طلبی‌های توسعه‌طلبانه در نظر دارد.

«کاوه شیخ موس» در ادامه تصریح کرد: «PKK از حقوق کردها دفاع می‌کند و هیچ ارتباطی با امور داخلی عراق ندارد، اما امیدواریم دروغ‌ها و اظهارات نادرست اردوغان مقامات عراقی را فریب ندهد».

به گفته روزنامه حریت، نیروهای مسلح ترکیه احتمالا همزمان با سفر اردوغان به بغداد، عملیات زمینی گسترده ای را علیه PKK در اقلیم کردستان عراق آغاز خواهند کرد.

آنکارا احتمالا انتظار دارد از این روند برای بستن کامل مرز ۳۷۸ کیلومتری با عراق به روی تردد اعضای PKK استفاده کند، بنابراین آنکارا انتظار دارد عملیات نظامی مورد انتظار را به صورت مشترک با دولت عراق و دولت اقلیم کردستان انجام دهد و به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری عراق به این کشور وارد شود.

کد خبر 2769690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha