پیام حزب دمکرات کردستان خطاب به برخی احزاب سیاسی: اگر بە خوش خدمتیهای شما بود، بغداد حقوق کارمندان اقلیم کردستان را ارسال نمی‌کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ معاون رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق اعلام کرد امیدواریم همه احزاب سیاسی در کردستان منافع عموم مردم و به ویژه کارمندان را مد نظر داشته باشند و از این موضوع دست بردارند که یکبار دیگر از طریق نمایندگانشان و با استفاده از کمیته‌ای مشکوک امضای جعلی به بغداد ارائه دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، مریوان قرنی معاون رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قبل از عید سعید فطر در نتیجه برقراری توافق میان دو دولت اقلیم کردستان و عراق فدرال، برای اولین بار پس از ۱۰ سال محرومیت آنها از حقوق توسط مقامات بغداد در مدت اندکی حقوق  دوماه کارمندان اقلیم کردستان پرداخت شد این یک اقدام دلگرم کننده است نه تنها برای مردم کردستان و دوستانمان در عراق حتی در سطح بین‌المللی نیز واکنشهایی را به همراه داشت، مانند سخنان بایدن که از پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان حمایت کرد.

مریوان قرنی تصریح کرد در چند روز گذشته تلاشهای جدی بعضی از احزاب داخلی را احساس می‌کنیم که سرنوشت و آینده خود را در گرو وضعیت نامناسب مردم کردستان می‌دانند و مایل هستند که مردم کردستان بدون حقوق باشند. اهرم فشار این احزاب نمایندگانشان هستند و این شایعات را منتشر می‌کنند که دوباره موضوع ملی کردن حقوق به میان آمده است و می‌خواهند از طریق کارمندان اقلیم کردستان دچار اضطراب کنند و دوباره اوضاع را برهم بزنند ما به چشم خود می بینیم که این احزاب و نمایندگانشان در  مجلس هر روز در کنار نیروهای افراطی به ایجاد این مشکل دامن می زنند!».

وی گفت: «توافق دو دولت اقلیم کردستان و عراق فدرالی در خصوص موضوع حقوق یک راه حل سنجیده و مناسب است، و نباید قربانی منافع محدود برخی شخصیتها و احزاب گردد. بهتر است که روند ملی کردن حقوق در چارچوب طرح «حساب من» انجام گیرد و مشکل حقوق به یک باره رفع گردد چون طرح حساب من مخالف احکام دادگاه فدرال نیست به قول هادی عامری در روند ملی کردن حقوق عراق نیز بانکهای محلی (خصوصی) مشارکت دارند».

مریوان قرنی در ادامه افزود امیدواریم همه احزاب سیاسی در کردستان منافع عموم مردم و به ویژه کارمندان را مد نظر داشته باشند و از این موضوع دست بردارند که یکبار دیگر از طریق نمایندگانشان و با استفاده از کمیته‌ای مشکوکی امضای جعلی به بغداد ارائه دهند و یکبار دیگر از طریق همین نمایندگان در کمیسیون اقتصادی خواستار موارد عجیب و غریبی از وزات اقتصاد و دارایی عراق باشند از همین جا به آنها اعلام می‌کنیم مطمئن باشید که اگر با خودباختگی شما می‌بود بغداد برای کارمندان اقلیم کردستان حقوق ارسال نمی‌کرد.

کد خبر 2769609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha