فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان: رئیس دادگاه فدرال گفت که حقوق سه ماه آخر سال به آنها ارتباطی ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مثنی امین عضو فراکسیون اتحاد اسلامی گفت که رئیس دادگاه فدرال به وی گفتە است که بانکی کردن حقوق کارکنان باید از طریق بانک های فدرالی انجام شود و اینکه تصمیم گیری در مورد سه حقوق سال گذشته بر عهده دادگاه باشد را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، مثنی امین در یک کنفرانس خبری گفت که با رئیس دادگاه فدرال دیدار کرده و از طرف مردم کردستان از دادگاه فدرال برای تصمیم صادر شده در مورد حقوق کارکنان اقلیم کردستان تشکر کرده است.

رئیس دادگاه فدرال در رابطه با پرداخت حقوق سه ماه پایانی سال گذشته گفت: «این موضوع ارتباطی به دادگاه فدرال ندارد و دادگاه های دیگر باید به آن رسیدگی کنند».

جاسم محمد عبود، رئیس دادگاه فدرال درخصوص بانکی کردن حقوق کارمندان گفت که این تصمیم به وضوح بیان می کند که حقوق کارمندان باید در بانک های دولتی باشد و کارمندان می‌توانند برای دریافت حقوق خود به هرکدام از بانکها مراجعه کنند.

مثنی امین تصریح کرد: «در گذشته مردم سه ماه برای دریافت حقوق منتظر می ماندند اما اکنون در مدت کوتاهی سه حقوق دریافت کرده‌اند».

وی افزود: «اگر یک قاضی کُرد دراین باره حکم صادر میکرد، چندان به نفع کارمندان نبود، زیرا بنا به حکم دادگاه، دولت فدرال باید حقوق کارمندان را پرداخت کند و دولت اقلیم کردستان ملزم به انجام هیچ گونه تعهد مالی نیست».

این عضو فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان همچنین گفت: «این حکم شامل دو بند مهم است که عبارتند از یکسان سازی حقوق همه کارکنان و پرداخت حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی و بستگان شهدا توسط دولت فدرال».

وی اضافه کرد: «رئیس دادگاه فدرال گفت کاری که آنها انجام داده اند برای تحقق عدالت است و در آینده نزدیک برای یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی و وارثان شهدا در اقلیم کردستان، همراه با دولت فدرال تلاش خواهند کرد».

کد خبر 2769567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha