مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان: شرکت در انتخابات پارلمانی با توجه به شرایط کنونی، برابر با انحلال ساختار اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عارف رشدی، مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان با بیان اینکه احکام و تصمیمات دادگاه فدرال خارج از حوزه اختیاراتش است، گفت: «شرکت در انتخابات پارلمانی با توجه به شرایط کنونی، برابر با انحلال ساختار اقلیم کردستان است».

به گزارش کردپرس، عارف رشدی مشاور دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در گفتگو با کردستان 24 اظهار کرد: «دادگاه فدرال فقط حق تفسیر قانون را دارد و قانون گذاری درحوزه اختیارات آن نیست، تمامی احکامی که صادر کرده است، قانون گذاری محسوب می‌شود».

رشدی تصریح کرد که شرکت در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان با شرایط کنونی، برابر با انحلال ساختار اقلیم کردستان است، بنابراین حزب دمکرات کردستان این روند را تأیید نمی‌کند.

روز یکشنبه 3 مارس 2024، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با صدور فرمانی تاریخ 10 ژوئن 2024 را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرد.

حزب دمکرات کردستان پس از صدور حکم دادگاه فدرال مبنی بر حذف کرسی اقلیتها و برخی قید و بندهای دیگر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا زمانی که این روند اصلاح نشود، در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد کرد.

کد خبر 2769562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha