اردوغان: کسانی که به ما تهمت می زنند را فراموش نمی کنیم

سرویس ترکیه - اردوغان به انتقادات از تداوم رابطه تجاری ترکیه با اسرائیل و صادرات سوخت جت های جنگی به رژیم صیهونیستی از سوی ترکیه، واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به انتقادات درباره تداوم روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی، این اخبار را تهمت به دولت ترکیه دانست و منتقدان را تهدید کرد که این کار را فراموش نخواهد کرد.

به نوشته روزنامه ینی یاشام، اردوغان روز گذشته در نشست خبری پس از جلسه کابینه اش در آنکارا در پاسخ به کسانی که به صادرات سوخت جت به اسرائیل که ماه ها است غزه را بمباران می کند واکنش نشان داده اند، گفت: «ما هرگز کسانی را که به جمهوری ترکیه تهمت می زنند فراموش نخواهیم کرد.»

اردوغان گفت: ترکیه کشوری است که پس از 7 اکتبر در محدود کردن صادرات به اسرائیل پیشگام بود. مدتها قبل از آغاز قتل عام (در غزه)، ترکیه اجازه فروش هیچ گونه مواد برای استفاده در اهداف نظامی به اسرائیل را نمی داد. البته با گذشت زمان مشخص می‌شود که چه حساب‌ها و کانون‌هایی پشت این کمپین‌های غیراخلاقی هستند.»

اردوغان در این سخنرانی به حمایت برخی سیاستمداران از اعتراضات مردم وان واکنش نشان داد و گفت: «کسانی که به بهانه حقوق و قانون و عدالت به وان شتافتند، حتی یک قدم هم برای کارگرانی برنداشتند که در بشیکتاش جان باخته بودند.» (اشاره به حادثه سوختن کلوپ شبانه در بشیکتاش استانبول و جان باختن 29 تن)

کد خبر 2769480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha