‌عباس غزالی: دکتر محمدعلی سلطانی در قلب روشنفکران و جامعه علمی کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد

«عباس غزالی» شخصیت فعال فرهنگی اقلیم کُردستان، درباره دکتر «محمد علی سلطانی» نویسنده، محقق، پژوهشگر و تاریخ‌نگار کُرد تأکید کرد: این شخصیت بارز و برجسته علمی، نخبه‌ای است که در حوزه تاریخ، فرهنگ و ادبیات کردستان، بالأخص تاریخ کرمانشاه؛ به عنوان مرکز تمدن کردها، کارهای علمی فراوان و سنگینی ارائه داده است.

کرد پرس- «عباس غزالی» شخصیت فعال فرهنگی، عضو برجسته و مشاور فرهنگی، هنری حزب دمکرات کُردستان عراق و از نمایندگان پیشین پارلمان اقلیم کُردستان، در پیامی به مناسبت نامگذاری یکی از بلوارهای اصلی شهر روانسر به نام دکتر «محمد علی سلطانی» نویسنده، محقق، پژوهشگر و تاریخ‌نگار سرشناس مطرح کرمانشاهی نوشته است: «به مناسبت نامگذاری بلواری در شهر زیبای روانسر به اسم جناب آقای دکتر محمد علی سلطانی، پدر تاریخ کرمانشاه، که در قلب تمام روشنفکران و جامعه علمی کردستان، جایگاه ویژه‌ای دارد، لازم می‌دانیم از وفاداران و صاحبان این ایده درخور و دست اندرکاران گرامی، که همه ما را خوشنود کردند، تشکر کنیم.

استاد ارجمند جناب آقای دکتر محمد علی سلطانی به عنوان شخصیت بارز و علمی کردستان، نخبه‌ای است که در حوزه تاریخ، فرهنگ و ادبیات کردستان، بالأخص تاریخ کرمانشاه؛ به عنوان مرکز تمدن کردها، کارهای علمی فراوان و سنگینی را ارائه نموده‌اند که نتیجه یک عمر زحمت و تلاش‌های بی‌وقفه بوده است. از این رو، وجود وی در این شهر، که دارای هویت‌های فراوان جغرافیایی، تاریخی، اقتصاد و فرهنگی است، هویت اجتماعی دیگری بخشیده است و تمام کردستان به این هویت، افتخار می‌کند.

در واقع، ایشان با کارهایی که برای کرمانشاه انجام داده؛ نه تنها لازم بود که در این استان، جایی را به اسم وی نامگذاری نمایند؛ بلکه شایسته آن است که در اربیل و شهرهای دیگر نیز، محافل و مراکز علمی به نام آن بزرگوار باشد.»

کد خبر 2769409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha