دفتر رسانه و اطلاع رسانی اقلیم کردستان: 200 هزار گردشگر در ایام تعطیلات از اقلیم کردستان دیدن کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دولت اقلیم کردستان روز چهارشنبه اعلام کرد، بیش از 1.7 میلیون گردشگر در سال جاری از اقلیم کردستان عراق بازدید کردەاند و در ایام عید رمضان نیز بیش از 200 هزار گردشگر وارد اقلیم کردستان شدەاند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، ابراهیم عبدالمجید، مدیر رسانه و ارتباطات دولت اقلیم کردستان گفت: "بیش از 200 هزار گردشگر در تعطیلات رمضان از 8 آوریل تا 13 آوریل از اقلیم کردستان عراق بازدید کردند.

وی افزود: بیشتر گردشگران از مناطق مرکزی و جنوبی عراق، ایران، ترکیه و سایر کشورها آمده اند، در حالی که تعداد زیادی از گردشگران داخلی در اقلیم کردستان که بالغ بر 150 هزار نفر است، از سواحل و مناطق گردشگری کردستان دیدن کردند.

در ایام تعطیلات به ویژه ماه مبارک رمضان و عید قربان بسیاری از شهروندان مناطق مرکزی و جنوبی عراق از اقلیم کردستان و مناطق گردشگری آن دیدن می کنند.

بر اساس داده های هیئت گردشگری، در سال 2023، 3100 مکان ارائه خدمات گردشگری شامل مراکز گردشگری، هتل ها، رستوران ها، متل ها، کافه تریا، سالن های رقص و سایر جاذبەهای گردشگری وجود خواهد داشت.

در آمار هیئت گردشگری آمدە است، 1075 اقامتگاه توریستی شامل 625 هتل، 370 متل، 80 دهکده توریستی، به علاوه حدود 800 رستوران و سفرەخانه توریستی و صدها پل گردشگری در مناطق گردشگری وجود دارد.

دفتر رسانه و اطلاع رسانی اعلام کرد بیش از 1.7 میلیون گردشگر در چهار ماهه اول سال 2024 از اقلیم کردستان بازدید کردند.

کد خبر 2769392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha