داعش به دستور بعضی از قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند

سرویس سوریه - «لقمان خلیل» یکی از فرماندهان رده بالای SDF ضمن اشاره به تداوم تهدید هسته‌های داعش اعلام کرد که داعش به دستور قدرت‌های بزرگ عمل می‌کند و برخی از این قدرت‌ها از داعش حمایت می‌کنند.

به گزارش کردپرس، «لقمان خلیل» یکی از فرماندهان رده بالای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با بیان اینکه تهدید هسته‌های داعش همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که داعش به دستور کشورهای بزرگ عمل می‌کند و برخی از قدرت‌های بزرگ از داعش حمایت می‌کنند.

به نوشته شبکه روناهی، «لقمان خلیل» یکی از فرماندهان کل SDF در مصاحبه‌ای در رابطه با فعالیت هسته‌های داعش در سوریه صحبت کرد.

«لقمان خلیل» در ابتدای سخنان خود با هشدار نسبت به بازگشت مجدد هسته‌های داعش، اظهار داشت که دنیا در حال ارتکاب اشتباه بزرگی است که خطر داعش پایان یافته تلقی می‌کند.

«لقمان خلیل» خاطرنشان کرد که درست است که داعش کنترل ارضی خود را از دست داده اما هنوز نیز برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت خود دارد. داعش یک ایدئولوژی رادیکال دارد که نه نماینده دین است و نه حقوق بشر را در نظر می‌گیرد. ایدئولوژی‌ای که داعش می‌خواهد گسترش دهد، بر اساس از بین بردن اراده مردم و به بردگی گرفتن آنها است.

لقمان خلیل در ادامه تصریح کرد: «نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای از داعش به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و برخی از نیروهای داخلی و بین‌المللی از داعش برای دستیابی به منافع خود و کنترل منطقه استفاده می‌کنند. داعش از نظر جغرافیایی نابود شده است، اما هنوز تمام نشده است و دنیا باید این حقیقت را بداند و ببیند.»

«لقمان خلیل» تاکید کرد که داعش به دستور کشورهای بزرگ عمل می‌کند و دولت دمشق را مسئول کشتار غیرنظامیان توسط داعش دانست و ادامه داد: «داعش سیستم خود را می سازد و قوانین خود را از طریق ارعاب تحمیل می کند. تاکنون بیش از ۱۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند. چه کسی مسئول است؟ دولت دمشق مسئول است.در مناطق ما نیز جنبش داعش وجود دارد. دنیا می‌گوید بعد از شکست داعش در باخوز، داعش دیگر وجود ندارد. این حرف‌ها درست نیست، داعش به دستور کشورهای بزرگ عمل می کند و برخی از قدرت‌های بزرگ از داعش حمایت می‌کنند.»

لقمان خلیل همچنین افزود که سکوت نیروهای بین‌المللی به داعش شجاعت می‌دهد و سکوت نیروهای بینالمللی در قبال حملات داعش را محکوم کرد.

«لقمان خلیل» در پایان سخنان خود گفت که تمام مراکز و اماکنی که مایحتاج زندگی مردم ما مانند گاز، برق و آب را تامین می کنند با توجه به سکوت مجامع بین‌المللی هدف قرار می‌گیرند و نیروهای سوریه دموکراتیک نیروهای فداکاری هستند که به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال مردم خود عمل خواهد کرد.

کد خبر 2769385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha