سخنگوی دولت عراق: ما به حکم دادگاه فدرال مبنی بر ارسال حقوق کارمندان اقلیم کردستان پایبند هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی دولت عراق تأکید کرد که همۀ طرف ها مؤظف به اجرای حکم دادگاه فدرال در خصوص حقوق حقوق بگیران اقلیم کردستان هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، باسم عوادی، سخنگوی دولت عراق درخصوص تدام ارسال حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت فدرال، در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «همۀ طرف ها مؤظف به اجرای حکم دادگاه فدرال در خصوص حقوق حقوق بگیران اقلیم کردستان هستند» و افزود که شهروندان اقلیم کردستان شهروندان درجه یک عراق هستند.

پس از صدور حکم دادگاه فدرال، دولت عراق حقوق ماه های فوریه و مارس را ارسال کرد و مقرر شده است تا پایان ماه جاری حقوق ماه آوریل نیز به اقلیم کردستان حواله شود.

دادگاه فدرال در ۲۰۲۴/۲/۲۱ حکم نهایی خود درمورد مسئله حقوق حقوق بگیران اقلیم کردستان صادر کرد، برجسته‌ترین مفاد حکم داگاه فدرال شامل تفکیک حقوق کارمندان اقلیم کردستان از مشکلات سیاسی میان اربیل و بغداد بود و براساس این حکم رئیس دولت عراق و وزارت دارایی فدرال مؤظف به تضمین ارسال کل حقوق کارمندان اقلیم به صورت ماهانه و عدم تأخیر در پرداخت آن مانند حقوق بگیران دیگر شهرها و مناطق عراق خواهند بود.

دادگاه فدرال همچنین نخست وزیر عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان را به "بانکی کردن" حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اقلیم کردستان و همچنین انتقال آن به بغداد از طریق بانکهای دولت فدرال خارج از اقلیم کردستان مؤظف کرده است.

کد خبر 2769371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha