خواستار نظارت نهادهای بین‌المللی و محلی بر انتخابات شهرداری‌های کردستان سوریه هستیم

سرویس سوریه - کمیسیون عالی انتخابات AANES از نهادهای بین‌المللی و محلی خواست تا بر انتخابات شهرداری‌های کردستان سوریه نظارت کنند.

به گزارش کردپرس، «روکن مله ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) از نهادهای بین‌المللی و محلی خواست تا بر انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه نظارت کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «روکن مله ابراهیم» رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات AANES اعلام کرد که مراکز رای‌گیری برای انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه در  تاریخ ۳۰ ماه می ۲۰۲۴ افتتاح می‌شوند.

«روکن مله ابراهیم» اظهار داشت که کمیسیون از مشارکت شهروندان شمال و شرق سوریه برای انتخاب نمایندگان خود در شهرداری‌های منطقه استقبال می‌کند.

پس از تصویب قانون انتخابات شهرداری‌ها و اتحادیه شهرداری‌های دموکراتیک، کمیسیون عالی انتخابات در حال هماهنگی با مجالس دموکراتیک خلق‌های شمال و شرق سوریه است تا کمیسیون‌های انتخابات کانتونی تشکیل شده و درخواست‌ها برای نامزد شدن افراد در انتخابات بررسی شوند.

«روکن مله ابراهیم» از ایجاد برخی شهرداری‌های جدید و ادغام برخی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: «کمیسیون عالی انتخابات از نمایندگان تمامی جریانات و احزاب سیاسی که مایل به شرکت در انتخابات شهرداری‌های مناطق شمال و شرق  سوریه هستند به شرطی که شرایط نامزد شدن را دارا باشند، برای نامزد شدن در انتخابات استقبال می‌کند.

رئیس مشترک کمیسیون عالی انتخابات AANES در پایان از نهادهای بین‌المللی و محلی خواست تا بر انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه نظارت کنند.

کد خبر 2769335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha