هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی ایلام ممنوع و غیر قانونی است

سرویس ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با توجه به فصل بهار و برداشت سودجویانه از پوشش گیاهی استان، اعلام کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی ایلام ممنوع و غیر قانونی است...

به گزارش خبرگزاری کردپرس، یاسم خانمحمدیان گفت: برابر تبصره ۷ قانون اصلاح ماده ۳ اصلاحی، قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و بخشنامه سراسری معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، با موضوع ابلاغ سیاستها و ضوابط حفظ، احیاء، توسعه، بهره‌برداری و صادرات محصولات فرعی جنگل و مرتع، هر گونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی بدون مجوز ممنوع و غیر قانونی است.

وی افزود: با توجه به اینکه بعضی از گونه های گیاهی در حال انقراض هستند هرگونه بهره برداری بی رویه و بدون مجوز از این گونه ها جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: هرگونه بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

خانمحمدیان تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه برداشت، حمل، خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات، محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفان توسط مأموران یگان حفاظت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: برداشت و بهره‌برداری گیاهان دارویی و خوراکی مجاز مشروط در حد عرف مصارف خانوار روستایی ساکن در محل بلامانع است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت: هموطنان عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه بهره برداری غیرمجاز از محصولات فرعی را با شماره ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند.

کد خبر 2769283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha