‌برادران دیگر دست همدیگر را نمی‌گیرند/ سوزان حمه‌تاته

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سوزان حمه تاته از نویسندگان و فعالان سیاسی اقلیم کردستان در یادداشتی ضمن انتقاد از وضعیت کنونی روابط میان شخصیتها و احزاب سیاسی کردستان، نوشته است: زبان گفتگوی میان برادران بند آمدە است و تب منافع آنها را فراگرفتە است.

به گزارش کردپرس به نقل از مودامیدیا، متن یادداشت سوزان حمه‌تاته بدین شرح است:

برادرانی که زمانی سینه خود را سپر دفاع از جان و زندگی یکدیگر می کردند، حالا دیگر منافع شخصی خود را ترجیح می دهند و دست همدیگر را نمی‌گیرند، روزگاری برادران روزی خود را با هم تقسیم می‌کردند و نسبت به مشکلات یکدیگر غافل نبودند، اما حالا راه کسب روزی یکدیگر را می‌بندند و آن را دلسوزی می نامند.

در گذشته به ندرت می‌دیدیم که دو برادر برای نیل به مقاصد خود دست یکدیگر را بشکنند، اما اکنون کم پیش می‌آید دو برادر را ببینیم که دلسوز هم باشند و اکثرا به هم پشت کرده‌اند.

سیاست در کردستان جنگ میان برادران را داغتر کرده است، در اقلیم کردستان برادرانی پشت دیگر برادران کرد را خالی کرده‌اند، همزمان برادران یک حزب پشت برادران حزب دیگر را بر زمین می‌زنند، برادران یک خانواده هرکدام در یک جبهه ایستاده‌اند، بر حمایت برداران همسایه خود دلخوش کرده‌ و قصد دارند با کمک آنان کمر برادارن خود را خم کنند.

اوضاع به جایی رسیده است که وقتی خانه برادر بزرگتر در آتش می‌سوزد، برادر کوچک خود را به خواب میزند تا مبادا برادرش از او درخواست کمک کند، مار برادر کوچک را گزیده اما برادر بزرگ برای تیمار کردنش تلاشی نمی‌کند و می گوید خسته است.

زبان گفتگوی میان برادران بند آمدە است. تب منافع آنها را فراگرفتە است. دست برادری رمق آن ندارد کە دست برادر در خاک افتادەاش را بگیرد، چشمان مهربانی برادران در قبال یکدیگر سفید شدە و شانەهایشان تاب آن ندارد کە زخم و درد دیگری را بر دوش کشد و برادران، از این پس، درس آرامش برای یکدیگر نیستند.

اکنون برادران دیگر فقیر نیستند تا نزد هم درد و دل بکنند، چشمان آنها نسبت به هم پاک نیست، کوته فکر شده‌ و مشکلات هم را به فراموشی سپرده‌اند، دلهایشان دیگر جای راز و نیاز هم نمی‌شود، بلکه زهر منافع را در کاسه یکدیگر می‌ریزند.

از این پس انتظار نداشته باشید برادران دست هم را بگیرند، گمان نکنید برادری را ببینید که برتری برادرش را بر خودش ترجیح دهد و تصور نکنید برادر پشت برادر باشد، اینها خیال باطل است، باطل! ای کُرد درمانده!

کد خبر 2769241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha