۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

درخواست حزب دمکرات کردستان برای تعویق 4 ماهه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

حزب دمکرات کردستان با اشاره به اینکه تشکیل دولت در اقلیم بدون مشارکت این حزب امکانپذیر نخواهد بود، خواستار تعویق انتخابات به مدت 4 ماه شد.
درخواست حزب دمکرات کردستان برای تعویق 4 ماهه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان پیشنهاد کرد انتخابات پارلمان اقلیم کردستان که قرار بود در ژوئن آینده برگزار شود، به مدت چهار ماه به تعویق افتد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، محمد کریم، عضو حزب دمکرات کردستان اعلام کرد بازدید هیئت‌های خارجی،  نمایندگان سازمان ملل و سفارت‌خانه ها  برای بحث در خصوص علل عدم شرکت حزب دمکرات کردستان در انتخابات و تاکید بر ناموفق بودن انتخابات بدون حزب دمکرات، نشان دهنده وزن و ثقل مردمی آن به ویژه در دهوک و اربیل است.

وی خاطرنشان کرد:  درخواستی مبنی بر تعویق انتخابات برای چهار ماه دیگر وجود دارد چرا که حزب دمکرات بدون اجرای خواسته های خود نمی تواند در انتخابات شرکت کند.

کریم تصریح کرد تشکیل دولت در اقلیم کردستان بدون حزب دمکرات امکان پذیر نیست و انتظار داریم برخی قوانین اصلاح شود تا این حزب هم بتواند در انتخابات شرکت کند چرا که امکان دارد با  به تعویق انداختن انتخابات، اصلاحاتی در قانون صورت گیرد.

گفتنی است کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق  اخیرا اعلام کرده بود حزب دمکرات کردستان اوراق مشارکت خود در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان را پس از آن که این حزب تصمیم گرفت در 18 مارس  انتخابات پارلمانی را تحریم کند، ارائه نکرده است.

کد خبر 2769021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha