سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان: ما تضمینی برای کسب کرسی های زیاد نمی خواهیم و برای ما انتخابات اهمیت دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی در گفتگو با رسانه خبری کانال8 بیان کرد: «ما تضمینی برای کسب کرسی های زیاد نمی خواهیم بلکه برگزاری انتخابات برای ما اهمیت دارد».

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: «دفتر سیاسی اتحادیه میهنی بر تعهد خود نسبت به برگزاری انتخابات در 10 ژوئن تاکید دارد».

وی گفت: «هر گونه تعویق در برگزاری انتخابات ساختار اقلیم کردستان را به خطر می اندازد، ما موافق به تعویق افتادن انتخابات نیستیم».

سخنگوی اتحادیه میهنی تصریح کرد: «رئیس اقلیم کردستان با مشورت احزاب تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کرده و تحریم انتخابات خلاف حکم دادگاه فدرال و فرمان ریاست اقلیم است».

وی تأکید کرد: «عدم شرکت حزب دمکرات کردستان موانعی برای انتخابات ایجاد می‌کند اما می توان انتخابات را بدون حزب دمکرات برگزار کرد».

سعدی پیره افزود: «در هیچ کشوری ابتدا پیروزی هیچ یک از احزاب تضمین نمی شود تا سپس بر اساس آن در انتخابات شرکت کند».

ریاست اقلیم کردستان تاریخ 10ژوئن 2024 را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرده است.

کمیسیون مستقل انتخابات عراق در اوایل ماه جاری به مهلت ارسال لیست اسامی نامزدها برای انتخابات پارلمانی کردستان پایان داد. حزب دمکرات کردستان لیست نامزدهای خود را به کمیسیون ارائه نکرد و تاکنون تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته است.

در 21 فوریه، دادگاه فدرال حکم خود را درخصوص اصلاح قانون انتخابات پارلمانی کردستان صادر کرد، دادگاه این اصلاحیه را رد و کمیسیون انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان را منحل کرد سپس اقلیم کردستان را به چهار حوزه انتخاباتی تقسیم کرد.

دادگاه فدرال همچنین 11 کرسی اقلیتهای پارلمان را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که انتخابات پارلمانی بە جای کمیسیون اقلیم کردستان، توسط کمیسیون عالی انتخابات عراق برگزار خواهد شد.

کد خبر 2768958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha