حزب سوسیال دمکرات کردستان: عبدالله حاجی محمود و کسانی که از حزب تعلیق شده‌اند می‌توانند در کنگره حزب شرکت کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ فرهاد توفیق سخنگوی حزب سوسیال دمکرات کردستان با اعلام این که در تاریخ ۲۰۲۴/۴/۴ حزب سوسیال دمکرات کردستان هشتمین کنگره خود را در استان حلبچه برگزار خواهد کرد افزود: کسانی که از شورای رهبری حزب تعلیق شده‌اند و تعداد آنها ۸ نفر است می‌توانند در این کنگره شرکت کنند.

به گزارش کرپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، دکتر «فرهاد توفیق» سخنگوی حزب سوسیال دمکرات کردستان اعلام کرد  افراد تعلیق شده از حزب به کنگره دعوت خواهند شد اما اگر حاضر به شرکت در کنگره نباشند بعدها هیچگونه مسئولیتی برای آنان در داخل حزب باقی نخواهد ماند.

وی افزود: شورای رهبری مجددا انتخاب خواهد شد و شورای رهبری قبلی نقشی نخواهد داشت و اگر آنان در کنگره شرکت کنند و خود را نامزد نکنند به عضو عادی بدل می‌شوند.

سخنگوی این حزب تصریح کرد: حدود دو سال از برگزاری کنگره قبلی می‌گذرد و کنگره‌ای که قرار است برگزار شود یک کنگره غیرعادی است و در آیین نامه داخلی نیز آمده است در صورت لزوم حزب می‌تواند کنگره غیرعادی برگزار کند.

وی درخصوص تعداد اعضای شرکت کننده در کنگره اعلام کرد دفتر آمار و انتخابات حزب در حال حاضر مشغول آمادەسازی و تعیین اسامی افرادی است که در کنگره شرکت خواهند کرد و  برگزاری کنگره نیز به شرایط فعلی اقلیم کردستان مربوط می‌شود.

در ابتدای سال جاری میلادی میان رئیس و معاون رئیس حزب سوسیال دمکرات کردستان مشکلاتی رخ دادند و عمق این مشکلات به حدی رسید که عبدالله حاجی محمود معاون رئیس این حزب از پست خود تعلیق شد و حزب سوسیال دمکرات کردستان به طور رسمی خواهان برکناری وی از سمت وزیر امور شهدا و انفال شدگان شد.

حزب سوسیال دمکرات کردستان در تاریخ ۲۰۲۲/۵/۳ هفتمین کنگره خود را برگزار کرد و پس از کمتر از دو سال از برگزاری کنگره هشتم این حزب در روز پنجشنبه خبر می‌دهد.

کد خبر 2768927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha