ستاد انتخاباتی جماعت عدالت کردستان: امیدواریم حزب دمکرات کردستان کاری نکند که باعث ممانعت از برگزاری انتخابات شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس ستاد انتخاباتی جماعت عدالت کردستان به رسانه خبری روداو گفت که با 59 نامزد در هر چهار حوزه انتخاباتی اقلیم کردستان شرکت خواهند کرد. وی همچنین بیان کرد کە امیدوار است حزب دمکرات کردستان کاری نکند که باعث ممانعت از برگزاری انتخابات شود.

به گزارش کردپرس، بیستون حمه صالح، رئیس ستاد انتخاباتی جماعت عدالت کردستان در گفتگو با رسانه خبری روداو اعلام کرد: «حزب جماعت عدالت لیست کاندیداهای خود را بر اساس برنامه زمانی تعیین شده از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات ارسال کرده است و منتظر تأیید هیئت کمیسران هستیم».

بیستون حمه صالح همچنین اعلام کرد که برای هر چهار حوزه انتخاباتی اقلیم کردستان 59 کاندید دارند و به دنبال کسب کرسی در همه حوزه های انتخاباتی هستند.

وی  گفت که عبدالستار مجید رئیس لیست جماعت عدالت در اربیل است و در سلیمانیه ریبوار حمد خدر، در دهوک ملا عنتر بادینی و در حلبچه ملا توفیق مصطفی رحیم رئیس این لیست خواهند بود.

بیستون حمه سالح در خصوص نحوه تقسیم کاندیداها در بین حوزەهای انتخاباتی گفت: «با توجه به سه مورد این کار انجام میشود؛ تمایل کاندیداهای واجد شرایط برای حضور در این حوزه ها، همچنین تعداد و نسبت آرای جماعت عدالت در حوزەها و مورد سوم این که در همه حوزەها باید کاندیدا داشته باشیم».

مسئول ستاد انتخاباتی جماعت عدالت در مورد عدم تشکیل ائتلاف با احزاب اسلامی گفت: «ما با احزاب اسلامی مذاکره کردیم اما به توافق نرسیدیم. اتحاد اسلامی خواستار تشکیل یک جبهه اعتراضی ائتلاف مانند شد، در حالی که جماعت عدالت قصد داشت همه جریانهای معترض یک لیست مشترک تشکیل دهند، در نتیجه به توافق نرسیدیم. بعد از انتخابات با توجه به پیش آمدها جبهه مشترکی را تشکیل خواهیم داد».

وی درخصوص عدم شرکت حزب دمکرات کردستان در انتخابات پارلمانی گفت که معلوم نیست حزب دمکرات کردستان فقط نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند یا قصد جلوگیری از برگزاری انتخابات را دارد. کمیسیون باید این را مشخص کند که آیا حزب دمکرات در انتخابات شرکت نمی‌کند و از برگزاری انتخابات جلوگیری نمی کند یا قصد دارد با شرکت نکردن مانع انتخابات شود. ما امیدواریم حزب دمکرات مانعی پیش روی انتخابات آتی ایجاد نکند.

بیستون حمه صالح تصریح کرد: «حزب دمکرات به‌عنوان یک قدرت سیاسی حق اظهار نظر و اتخاذ موضع را دارد، ما همیشه قبل و بعد از انتخابات مواضع خود را داشتیم و هیچ انتخاباتی تاکنون به خواست و دلخواه ما نبوده است».

وی گفت که نظرات زیادی دارند که آنها را با کمیسیون مطرح کردەاند، از جمله شناسایی نشدن اثر انگشت شهروندان در انتخابات شورای استان کرکوک که این مشکل به وضوح مشاهده شده است.

انتخابات پارلمانی کردستان قرار است در تاریخ 10 ژوئن برگزار شود و از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق بر این روند نظارت خواهد شد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی کردستان، کمیسیون اسامی آنها را به برخی سازمانها ارسال می کند و باید ظرف 15 روز پرونده آنها بررسی شود، هر کاندیدی که رد شود باید ظرف سه روز برای او جایگزین انتخاب شود.

کد خبر 2768721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha