رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای بهمن ماه تاکنون ۱۵ هزار تن محصول سیب زمینی مازاد استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری گفت: در راستای ساماندهی و بازار رسانی محصول سیب زمینی مازاد تولیدی شهرستان های قروه و دهگلان و به منظور حمایت از قشر زحمتکش کشاورزان، جلسات متعددی با حضور اتاق بازرگانی، بانک های کشاورزی و توسعه تعاون برگزار شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد در قالب ۳ طرح از تولیدکنندگان سیب زمینی استان حمایت شود، اظهار کرد: عرضه سیب زمینی تولیدی کشاورزان کردستانی در داخل کشور از طریق بازار رسانی و هماهنگی با میادین میوه و تره بار، واحدها و کارخانجات فرآوری از جمله طرح های حمایتی در این راستاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: خرید ۶ هزار تن سیب زمینی و توزیع در سایر استان ها، خرید توافقی توسط تعاون روستایی و صادرات به کشور های همسایه نیز از جمله طرح های حمایتی دیگری بوده که برای کمک به سیب زمینی کاران استان اجرایی شده است.

اسکندری ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از ابتدای بهمن ماه تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن از این محصول توسط تجار و بازرگانان خبره استان به کشور عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی یادآور شد: برای خرید توافقی و صادرات محصول سیب زمینی مازاد تولیدی استان طی برنامه ریزی انجام شده تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان برای صادرکنندگان محصول سیب زمینی تولیدی استان در نظر گرفته شده است که توسط بانک های عامل کشاورزی و توسعه تعاون پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: پیش بینی می شود در صورت تمایل کشاورزان تا پایان فروردین ماه قریب به ۱۰ هزار تن سیب زمینی باقیمانده در سردخانه ها و انبار استان نیز به خارج از کشور صادر شود. 

اسکندری گفت: از کل ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی مازاد تولیدی سال زراعی گذشته حدود ۳۵ هزار تن در سردخانه ها و انبارهای فنی استان باقیمانده است که امیدواریم با توجه به بهبود شرایط بازار تا پایان فروردین ماه به فروش برسد و کشاورزان استان آماده شروع سال زراعی جدید شوند.

کد خبر 2768708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha