حزب دمکرات کردستان هنوز لیست کاندیداهای خود را به کمیسیون انتخابات ارسال نکرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- حزب دمکرات کردستان هنوز تصمیمی برای شرکت در ششمین دوره انتخابات پارلمانی کردستان نگرفته است، بر اساس گزارشات رسیده به رسانه روداو، کمیته انتخاباتی حزب دمکرات کردستان هنوز لیست کاندیداهای خود را به کمیسیون ارائه نکرده است و مشخص نیست که آیا امروز آن را ارسال خواهد کرد یا خیر، روداو اسامی برخی از کاندیداهای احزاب و ائتلاف ها را منتشر کرده است.

به گزارش کردپرس، یکی از مسئولان حوزه انتخاباتی حزب دمکرات کردستان به روداو گفت که تا ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه ۲۸ مارس، که تنها سه ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام کاندیداها، حزب دمکرات کردستان هنوز لیست اسامی کاندیداهای خود را برای شرکت در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان آماده نکرده است.

این مسئول همچنین افزود: «از روزی که حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که در انتخابات شرکت نمی‌کند، لیست اسامی و کارهای مربوط به کاندیداهای خود را در همه شعبەها و بخش انتخابات به حالت تعلیق درآوردەایم، بنابراین مشخص نیست که آیا امروز لیست به کمیسیون ارسال خواهد شد یا خیر.

حزب دمکرات کردستان در تاریخ ۱۸ام ماه جاری در بیانیەای اعلام کرد: به دلیل درک ما از موقعیت و مسئولیت تاریخی خود، عدم مشارکت در انتخاباتی غیرقانونی را که مغایر با قانون اساسی و زیر سایه یک نظام تحمیلی برگزار می شود، به نفع مردم و میهن خود می دانیم.

بیانیه حزب دمکرات کردستان فقط سایر احزاب را تحت تأثیر قرار نداد، بلکه کاندیداهای مستقل را نیز دلسرد کرده است. رسانه رووداو مطلع شده است که چند کاندید در اربیل به کمیسیون رفته و سوال کردەاند که آیا در صورت عدم برگزاری انتخابات پولشان را پس خواهند داد یا خیر.

پس از تصمیم حزب دمکرات کردستان، اتحادیه میهنی کردستان، اتحاد اسلامی کردستان و جماعت عدالت کردستان اعلام کردند که از برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان مقرر حمایت می کنند.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز سوم مارس در یک فرمان ریاستی، ۱۰ ژوئن سال جاری را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان اعلام کرد.

کد خبر 2768695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha