مسعود بارزانی: ما خواهان برگزاری انتخابات هستیم به شرطی که دور از دخالت خارجی باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی در صلاح الدین با استیون هیچن، سفیر انگلیس در عراق دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق و اقلیم کردستان تبادل نظر شد و مسعود بارزانی درخصوص انتخابات پارلمانی گفت که "حزب دمکرات کردستان از سال ١٩٩١ مبتکر برگزاری انتخابات و گذار از مشروعیت انقلابی به مشروعیت قانونی بوده و همیشه در انتخابات اکثریت آرا را کسب کرده است. مدت دو سال است که برگزاری انتخابات به بهانه‌های مختلف سیاسی و دخالت خارجی به تعویق می‌افتد، حال هم که با حکم سیاسی دادگاه فدرال و بر مبنای گرایشات خارجی در قانون انتخابات دخل و تصرف شده است، می‌گویند باید انتخابات برگزار شود".

وی تصریح کرد: «ما خواهان برگزاری انتخابات هستیم، اما به دور از دخالت خارجی و احکام سیاسی جهت‌دار دادگاه فدرال که هدف آن ضربه وارد کردن به حزب دمکرات است».

مسعود بارزانی همچنین بیان کرد: «ما زیر بار احکام غیرقانونی دادگاه فدرال که خود را در جایگاه قوه مقننه و قوه مجریه قرار داده است، نمی‌رویم. ملاحظات و مطالبات حزب دمکرات قانونی هستند و در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و مشروع مطرح شده‌اند».

رئیس حزب دمکرات کردستان در بخشی دیگر از گفتههایش اظهار داشت که علیه مردم کردستان سیاست گرسنه‌سازی پیاده می‌شود و نباید با بودجه و معیشت مردم کردستان برخورد سیاسی کرد تا اراده آنها ضعیف و درهم شکسته شود.

وی می‌ گوید که باید برای مسئله بودجه اقلیم کردستان راه‌حل اساسی پیدا کرد. بارزانی خطاب به هیئت مهمان گفت: «ما به مشروعیت مسئله ملت خود متکی هستیم، اقلیم کردستان حاصل خون و اشک مردم کردستان است و با هیچ تصمیمی خارج از اراده مردم کردستان ایجاد نشده است».

در این دیدار سفیر انگلیس در عراق، گفت که کشورش از آغاز دهه ٩٠ میلادی تاکنون با دیده اهمیت به اقلیم کردستان نگریسته است و از یک اقلیم کردستان قوی و باثبات حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: «نقش حزب دمکرات کردستان در روند سیاسی عراق و کردستان حائز اهمیت است و روند سیاسی و برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان بدون حزب دمکرات ناقص خواهد بود و می‌خواهیم که در حل مشکلات همکاری کنند».

وی افزود: «نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم و به همین دلیل حضور پیدا کرده‌ایم تا بدانیم شما چگونه در حل مشکلات و برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم مشارکت می‌کنید».

کد خبر 2768663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha