نماینده پارلمان عراق: فقط بانک های فدرالی مجاز به ملی کردن حقوق هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بریار رشید، نماینده پارلمان عراق گفت: «دولت اقلیم کردستان باید کارهای ورود بانک های دولتی عراق به پروژه ملی کردن حقوق کارکنان اقلیم کردستان را تسهیل کند تا حقوق بگیران گزینەهای بیشتری در اختیار داشته باشند، زیرا بر اساس حکم دادگاه فدرال، تنها بانک های فدرالی مجاز به ملی کردن حقوق کارکنان اقلیم کردستان هستند».

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، بریار رشید، نماینده پارلمان عراق پس از نشست فراکسیون های کرد با هیأت دولت اقلیم که مدیریت پروژه "حساب من" را برعهده دارند، گفت: «در این نشست مطرح کردیم که تمام بانک هایی که در پروژه حساب من دخالت دارند، بانک های خصوصی هستند در حالی که بانک های خصوصی کمتر در بین شهروندان، مورد اعتماد هستند. ما این سوال را پرسیدیم چرا به بانک های دولتی عراق مجوز فعالیت در اقلیم کردستان داده نمیشود، در حالی که بانکهای رشید و رافیدین مشکلی با افتتاح شعبه در اقلیم کردستان ندارند».

بریار رشید افزود: «اگر این بانک ها در اقلیم شعبه داشته باشند، حقوق بگیران گزینەهای بیشتری در اختیار خواهند داشت».

نماینده مجلس عراق تصریح کرد: «این درحالی است که بر اساس حکم دادگاه فدرال تنها بانک های فدرالی مجاز به ملی کردن حقوق کارکنان اقلیم کردستان هستند».

وی در خصوص نظر هیات دولت اقلیم کردستان گفت: «آنها در مورد بانک های رشید و رافیدین نظراتی داشتند درحالی که این را باید به خود شهروندان واگذار کرد که انتخاب کنند باید به کدام بانک اعتماد کنند».

رشید اضافه کرد که دولت اقلیم باید ورود بانکهای رشید، رافیدین و تی بی آی را به این پروژه تسهیل کند.

کد خبر 2768643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha