اردوغان: این آخرین انتخابات من است

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی از انتخابات 31 مارس به عنوان آخرین انتخابات دوران زمامداری خود یاد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از انتخابات شهرداری ها که قرار است در پایان ماه مارس برگزار شود به عنوان آخرین انتخابات خود سخن گفت و اعلام کرد که نتیجه این انتخابات امانتی خواهد بود که واگذار خواهد شد. با این حال نایب رئیس مجلس اعلام کرد که اردوغان حق دارد برای سومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شود.

رئیس جمهور ترکیه قبل از هفتمین نشست جوانان که توسط بنیاد جوانان ترکیه (TÜGVA) در سالن ورزشی سینان اردم برگزار شد، گفت: «همانطور که می دانید 31 مارس یک نقطه عطف در ترکیه است و در این نقطه عطف چشم همه جهان اسلام به ترکیه است. اگر چه این یک انتخابات سراسری نیست، بلکه یک انتخابات محلی است. امیدوارم در غروب 31 مارس به آن کسانی که نگاهی متفاوت به این دولت دارند، پاسخ لازم داده شود.»

اردوغان: این آخرین انتخابات من است

اردوغان افزود: «من بی وقفه به کار خود ادامه می دهم. ما به معنای واقعی در حال تلاش کردن هستیم. زیرا این برای من یک فینال است. با اختیاراتی که از سوی قانون دارم، این آخرین انتخابات من خواهد بود. اما نتیجه ای که از اراده مردم ناشی می شود، امیدوارم انتقال امانتی باشد که برای برادران خود که پس از من می آیند، به جا خواهد ماند. ما تلاش خود را برای برگزاری انتخابات 31 مارس انجام دادیم و امیدوارم که از یکم آوریل دوران جدیدی را آغاز کنیم.»

اردوغان از جوانان خواست تا در کلان شهرهای آنکارا، استانبول و ازمیر که در دست شهرداران اپوزیسیون است، تلاش بیشتری به خرج داده و شهرداری ها را به حزب حاکم بسپارند. 

گفتنی است، ساعاتی پس از اظهارات اردوغان، بکر بوزداغ نایب رئیس مجلس و نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) و وزیر سابق دادگستری، در سخنانی در واکنش به سخنان اردوغان گفت که در صورتی که مجلس این تصمیم را بگیرد، اردوغان می تواند یک دور دیگر نیز نامزد انتخابات شود. این حق قانونی او است.

کد خبر 2768111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha