دلیل تداوم اختلافات بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی، تعامل دوگانه اربیل با بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده ائتلاف الصادقون در مجلس عراق، گفت: دلیل تداوم اختلافات بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی، تعامل دوگانه اربیل  با بغداد است.

 به گزارش کردپرس، سهیله السلطانی درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه دولت اقلیم کردستان  همچنان به تصمیم‌های دولت فدرال احترام نمی‌گذارد، لذا این موضوع باعث عمیق‌تر شدن بحران‌هایی می‌شود که کردها قربانیان آن هستند، افزود: «ما دلایل امتناع دولت اقلیم کردستان از اجرای مواد قانون بودجه عمومی دولت فدرال را به رغم رای دادن احزاب کردستانی به این قانون در مجلس نمایندگان را نمی دانیم».

السلطانی با اشاره به اینکه مواد قانون بودجه عمومی عراق آشکار است و درآنها برلزوم ارسال اعتبارات مالی از سوی بغداد برای اربیل درصورت واگذاری درآمدهای صادرات نفت و گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان  به دولت فدرال تاکید شده است، تصریح کرد: علت تداوم اختلافات بین دولت های مرکزی و اقلیم کردستان،تعامل دوگانه اربیل با بغداد است.

وی تاکید کرد:تشدید درد و رنج های شهروندان اقلیم کردستان ناشی از سیاست ناهماهنگی است که اربیل در بسیاری از مسائل دربرابر بغداد در پیش گرفته است.

کد خبر 2766832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha