فشار بر نهادهای ژاپنی برای لغو مراسم نوروز کردها

سرویس جهان- به نوشته روزنامه آساهی شیمبون، مقامات ژاپنی در شهر سایتاما تحت فشار و تهدید از صدور مجوز برگزاری مراسم نوروز برای کردهای پناهنده در این کشور خودداری کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه آساهی شیمبون ژاپن، مقامات شهر سایتاما در شمال توکیو، پایتخت ژاپن، اوایل این ماه درخواست صدور مجوز برای برگزاری مراسم نوروز توسط کردهای پناهنده در این شهر را رد کردند.

مقامات این شهر ادعا کرده اند ممکن است برگزاری مراسم نوروز 2024 در بزرگترین پارک این شهر باعث ایجاد اختلال و آشوب شود. انجمن پارکها و فضای سبز سایتاما در شمال توکیو به این روزنامه گفته اند از سوی افراد ناشناس و از طریق تلفن و ایمیل برای رد درخواست کردها تحت فشار قرار گرفته اند.

 این روزنامه در گزارش دیگری از عذرخواهی انجمن پارکها و فضای سبز شهر سایتاما از نهادهای غیر دولتی کردها برای رد درخواست آنها عذرخواهی کرده و از تصمیم خود منصرف شده اند.

این روزنامه ژاپنی گفته است مراسم نوروز کردهای ساکن ژاپن در سال های 2018، 2019 و 2023 بدون هیچ مشکلی برگزار شده است.

 بر اساس این گزارش انجمن وابسته به شهرداری سایتاما برای جلوگیری از هر گونه اختلال و یا آتش سوزی ناشی از آتش بازی در مراسم نوروز امسال توصیه هایی صادر کرده اما ممکن است با ادامه فشارها مراسم نوروز امسال با مشکل روبرو شود.

حدود 2000 شهروند کرد ترکیه در ژاپن زندگی می کنند اما به نوشته نشریات ژاپنی، مقامات این کشور از پذیرش رسمی این افراد به عنوان شهروند خودداری کرده اند که بخشی از این مقاومتها به دلیل فشارهای دولت ترکیه است. دولت ترکیه ادعا کرده است که حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در ژاپن فعالیت دارد.

کد خبر 2766285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha