حملات ترکیه بر تمام مناطق سوریه اثرات منفی دارد و تشدیدکننده بحران سوریه در همه ابعاد آن است

سرویس سوریه - AANES با اشاره به اثرات منفی حملات اخیر ارتش ترکیه بر وضعیت کل منطقه، اعلام کرد که این حملات بخش بزرگی از کشتار مردم همه مناطق سوریه و مانعی بر سر راه مبارزه با ترور و تشدید کننده بحران سوریه در همه ابعاد آن است.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اخیر ارتش ترکیه علاوه بر اثرگذاری بر وضعیت شمال و شرق سوریه بر وضعیت کل منطقه اثر می‌گذارد و این حملات بخش بزرگی از کشتار مردم همه مناطق سوریه و مانعی بر سر راه مبارزه با تروریسم و تشدید کننده بحران سوریه در همه ابعاد است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، AANES در مورد حملات اخیر ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که تهدیدات و حملات دولت ترکیه به طور مداوم بی پاسخ می‌ماند. دولت ترکیه در حال انجام کشتار علیه مناطق شمال و شرق سوریه است و می خواهد دایره مناطق تحت تصرف خود در سوریه را گسترش دهد. روز گذشته، ارتش ترکیه بسیاری از نقاط نفتی، ساختمان های استراتژیک و خدماتی را در مناطق تربسپی و دریک هدف قرار داد.

AANES در بیانیه خود تاکید کرد که این حمله و هدف قرار دادن، تکمیل حملات سال‌های گذشته علیه منطقه و هدف آن ایجاد بی‌ثباتی و هرج و مرج است و دولت ترکیه از طریق حملات خود از تروریست‌ها برای سازماندهی مجدد حمایت می‌کند.

در ادامه بیانیه AANES اشاره شد که در حالی که مدیریت خودگردان این حملات را که باعث افزایش درد و رنج انسانی و اقتصادی در منطقه می‌شود محکوم می‌کند، تایید می‌کند که اثرات منفی این حملات نه تنها بر مناطق مناطق شمال و شرق سوریه است، بلکه این حملات علیه کل منطقه و بخشی از سلسله کشتارها علیه کل مردم سوریه محسوب می‌شود و در کنار آن مانع از تلاش برای مبارزه با تروریسم و باعث تعمیق بحران سوریه در همه ابعاد می‌شود.

در پایان این بیانیه، AANES از همه نیروها خواست که نسبت به اجرای ثبات دقت و احتیاط داشته باشند و خواستار موضع‌گیری همه طرف‌های ضدداعش در برابر حملات ناروای ارتش ترکیه شد و همچنین تمامی سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه را به انجام وظایف خود در این رابطه دعوت کرد.

لازم به ذکر است که روز گذشته، ارتش ترکیه بسیاری از نقاط نفتی، ساختمان های استراتژیک و خدماتی را در مناطق تربسپی و دریک هدف قرار داد و در این حملات علاوه بر آسیب دیدن زیرساخت‌ها یک شهروند نیز به شدت زخمی شد.

کد خبر 2764817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha