سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان: با حزب دمکرات کردستان بر سر سه موضوع به توافق رسیده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که با حزب دمکرات کردستان بر سر حفاظت از ساختار اقلیم، حفظ نیروهای ائتلاف ضد داعش و افزایش هماهنگی با سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل به توافق رسیده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، سعدی پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: «اقلیم کردستان و عراق همچنان به نیروهای آمریکا و نیروهای ائتلاف ضد داعش نیاز دارد، چون هنوز مشکل رئیس پارلمان، مشکل بودجه و هسته های مخفی داعش وجود دارند».

وی اشاره کرد: «آنها نگرانی های حقوق و دستمزد را درک می کنند و امیدوارند که هر چه زودتر حل شود، معلمانی که اعتصاب کرده اند اگرچه حق دارند حقوق خود را مطالبه کنند اما نحوه اعتراض آنها درست نیست».

سعدی پیره تصریح کرد: «در دیدار رئیس اتحادیه میهنی و نخست وزیر عراق درباره حقوق، بودجه و سطح خدمات شهروندان عراق و اقلیم کردستان گفت و گو شد». در این دیدار رئیس اتحادیه میهنی از محمد شیاع سودانی خواست تا مشکل حقوق شهروندان را حل کند و افزود: «مطالبات معلمان برای احقاق حقوقشان مشروع است، اما نحوه ابراز اعتراض آنها مناسب نیست".

وی همچنین افزود: «یکی از خواسته های رئیس اتحادیه میهنی، افزایش تلاش برای بهبود خدمات به شهروندان و حل مشکل حقوق آنهاست».

سعدی پیره در ارتباط با دیدار اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان اظهار کرد: «با حزب دمکرات کردستان بر سر سه موضوع به توافق رسیده ایم که اولین آن توافق بر سر حفظ ساختار منطقه و جلوگیری از تلاش برای کاهش ساختار اقلیم کردستان است».

کد خبر 2764130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha