تلاش اتحادیه میهنی و بغداد برای حل مسئله حضور پ.ک.ک در عراق

سرویس جهان- بر اساس ادعای هفته نامه انگلیسی زبان عرب ویکلی، دولت مرکزی عراق تلاش می کند مسئله حضور نیروهای پ.ک.ک در خاک عراق را با کمک حزب کردی اتحادیه میهنی حل کند.

به گزارش کردپرس، هفته نامه انگلیسی زبان عرب ویکلی چاپ لندن، در شماره این هفته خود ادعا کرد سفر اخیر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به سلیمانیه عراق، به تلاش مشترک بغداد و سلیمانیه برای حل مسئله حضور پ.ک.ک در خاک عراق، با توجه به فشارها و حملات ترکیه در خاک این کشور ارتباط دارد.

این نشریه با اشاره به این که هم عراق و هم ترکیه از حل مسئله حضور پ.ک.ک در خاک عراق نفع می برند و می خواهند قبل از اجرای طرح جاده توسعه که عراق را به ترکیه متصل می کند، این مسئله خاتمه پیدا کند، آن را حائز اهمیت دانسته است.

عرب ویکلی درباره دلیل تماس بغداد با رهبران اتحادیه میهنی برای حل مسئله حضور نیروهای پ.ک.ک در داخل خاک عراق نوشته است این مسئله به دلیل ارتباط نزدیک این حزب با جریانهای سیاسی کرد در سوریه و ترکیه است.

این نشریه با اشاره به حملات پهپادی ترکیه در منطقه تحت نفوذ اتحادیه میهنی کردستان عراق در استان سلیمانیه نوشت: این مسئله به دلیل سوء ظن ترکیه نسبت به ارتباط این حزب با پ.ک.ک است. بر اساس تحلیل این نشریه، دولت مرکزی عراق می خواهد با توجه به این فرضیه ها و اعتماد جریانات سیاسی کرد در ترکیه و سوریه به اتحادیه میهنی، مسئله حضور پ.ک.ک در عراق را حل و فصل کند.

البته این نشریه ادعا کرده است که حل مسئله حضور پ.ک.ک در خاک عراق از طریق مسالمت آمیز، با توجه به ناموفق بودن روند صلح خود دولت ترکیه با پ.ک.ک در سالیان گذشته، امری اگرنه غیرممکن، حداقل دشوار خواهد بود.

عرب ویکلی یکی از نشانه های تمایل پ.ک.ک برای کاهش تنش در عراق را تحویل مقرهای این گروه در اردوگاه مخمور در شمال عراق و عقب نشینی از این منطقه عنوان کرده است.

کد خبر 2762864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha