«وارابستان» توکیو «کردستان کوچک» مهاجران کرد ترکیه

سرویس جهان- نشریه اکونومیست با اشاره به سکونت 2000 شهروند کرد ترکیه در محله وارابی توکیو در ژاپن نوشت: کردهای ساکن این محله از پایتخت ژاپن جامعه ای متفاوت از ژاپنی ها بوجود آورده اند که نشانه ای از تغییرات در جامعه این کشور است.

به گزارش کردپرس، نشریه اکونومیست در گزارشی از شکل گرفتن یک تشکل اجتماعی متفاوت در ژاپن خبر داده که توسط کردهای مهاجر در پایتخت ژاپن بوجود آمده است.

این نشریه با اشاره به این که حدود 2000 شهروند کرد تبعه ترکیه در محله وارابی توکیو، پایتخت ژاپن زندگی می کنند، از استقبال سرد دولت و جامعه ژاپنی ها از مهاجران خارجی خبر داده است. این مسئله باعث شده که کردهای ساکن توکیو در محدوده ای در حومه ژاپن برای حفظ هویت خود ارتباط گسترده ای با هم داشته باشند.

این نشریه در ادامه اشاره کرده است که کردهای ساکن توکیو برای حفظ مولفه های فرهنگی خود تلاش می کنند چنانکه محلی وارابی توکیو را بر وزن کردستان به وارابستان تبدیل کرده و در میان کردها واژه واربستان بسیار شنیده می شود.

این نشریه همچنین از تشکیل کلاسهایی برای آموزش کودکان کرد در این محله خبر داده و از تسلط خوب نسل جدید کردهای ساکن ژاپن به فرهنگ و زبان ژاپنی خبر داده است.

اکونومیست سکونت کردها در این محله از پایتخت ژاپن را یکی از بزرگترین تغییرات اجتماعی در ژاپن، طی دهه های اخیر عنوان کرده است.

با این حال، این نشریه از مقاومت شدید دولت و جامعه ژاپن در برابر ورود مهاجران خارجی به این کشور خبر داده و نوشته است این مقاومت با وجود پیری شدید جمعیت این کشور و نیاز شدید آن به کارگران همچنان به وقت خود باقیست.

اکونومیست درباره نحوه ورود کردها به ژاپن اشاره کرده است که بیشتر آنها از راههای قاچاق وارد این کشور شده اند و با وجود این که جامعه این کشور به سادگی حاضر به پذیرش آنها نیست، تعداد جمعیت کردها در ژاپن طی یک دهه گذشته چهار برابر شده است.

کد خبر 2762425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha