مهران تنها به یک پارکینگ بزرگ تبدیل نشود/ نقش اربعین در تقویت باورها

سرویس ایلام - رویداد هم‌اندیشی و ایده‌پردازی «مهران، دروازه آسمان» با محوریت پیشرفت فرهنگی استان ایلام و شهر مهران با تکیه بر ظرفیت عظیم زیارت اربعین صبح امروز جمعه ۲۷ مرداد در دانشگاه ایلام برگزار شد.

دکتر «بهروز سپیدنامه»، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه ایلام در نشست رویداد هم اندیشی و ایده پردازی مهران دروازه آسمان با محوریت پیشرفت فرهنگی استان و شهر مهران، با تکیه بر ظرفیت‌های اربعین اظهار کرد: دین شامل باورها اخلاقیات و مناسک است و تقلیل هر کدام از این ابعاد، دین را از دینداری معیار خارج می‌کند و دینداری باید این سه بعد را با هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه اربعین در بعد مناسک وجود قرار دارد و تجلی دین در مناسک است و نباید نادیده گرفته شود، گفت: باید باورها را نیز در میدان بزرگ اربعین تقویت کرد.

سپیدنامه اظهار کرد: معرفت افزایی نیز در پیاده‌روی اربعین با وجود عالمان دینی ایجاد شود و اگر نقش عالمان را در این مراسم پررنگ نکنیم، دچار مناسک پرستی خواهیم شویم.

وی با تاکید بر اینکه اربعین باید به سمت بینش برود، بیان کرد: مهران نباید به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شود و باید تصدی گری دولت کمتر شود تا مردم از اقتصاد دین بهره‌مند شوند.

کد خبر 2759656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha