مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه بالاخره در لیست افتتاح قرار گرفت!

سرویس آذربایجان غربی- پس از وعده های فراوان و و رکودی ٨ ساله، مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه به عنوان دومین طرح احیای دریاچه ارومیه و اولویت کاری وزارت نیرو، بنا بر اعلام دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه قرار است به زودی به بهره برداری برسد.

به گزارش کردپرس، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اجرای موفق تست نهایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، گفت: این مدول آماده افتتاح شده و به زودی با حضور مقامات ارشد کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، افزود: با تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب و حمایت مالی دولت سیزدهم به ویژه از محل اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور، فاز سوم تصفیه خانه ارومیه به اتمام رسیده است.

او با اشاره به اینکه یکی از مزایای اتمام این طرح در حوزه مسائل بهداشتی و زیست محیطی است، اضافه کرد: مزیت دیگر اتمام این طرح، احیای دریاچه ارومیه است که با بهره‌برداری از آن، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: این پروژه مهم از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ به دلیل مشکلات مالی شاهد رکود آن بودیم ولی با سفر رئیس جمهور، اعتبارات خوبی برای اجرا و اتمام آن تخصیص داده شد.

معتمدیان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هزینه شده است.

او اظهار کرد: افق بلندمدت طرح چهار فاز بوده که ۲ فاز آن در گذشته افتتاح شده و در قالب آن، ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش قرار گرفته و تست و مراحل آزمایشی فاز سوم هم انجام شده و آماده افتتاح است.

معتمدیان همچنین تاکید کرد: همان طور که در سفر اسفندماه ریاست جمهوری به استان گزارش دادیم که عزم جدی داریم با حمایت‌های دولت پروژه‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه را به اتمام برسانیم، این طرح در همین راستا در آستانه بهره برداری است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در پایان یادآور شد: قول اتمام پروژه‌ها را در هر سه ماه دادیم که این پروژه به اتمام رسیده و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش کردپرس، زمان افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب ارومیه علیرغم اهمیتش در روند احیای دریاچه تا کنون چندین بار تغییر یافته و هشدارهای دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه هم کارساز نبوده و آبفای استان تا کنون چندین وعده برای افتتاح پروژه اعلام کرده است.

این درحالیست که دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه از تخصیص صد درصدی اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور در رابطه با احیای دریاچه ارومیه و بهره برداری پروژه مذکور تا پایان سال جاری خبر داده بود.

بهار امسال نیز مدیر پروژه مذکور از مراحل پایانی احداث خبر داده و گفته بود: «تا اوایل خرداد امسال پروژه تکمیل و به بهره برداری می‌ رسد». در حالیکه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه قرار بود قبل از پایان سال گذشته به بهره برداری برسد! و اکنون با شروع تابستان ١٤٠٢، باز هم از آخرین وعده افتتاحش یعنی اوایل خرداد فاصله دارد!

خرداد سال گذشته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از عملکرد ضعیف ستاد احیای دریاچه ارومیه در تخصیص اعتبارات لازم برای اجرا و اتمام این طرح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه انتقاد کرده بود و آذر همان سال دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه از عملکرد جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی در مبحث احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و گفته بود: «باید پیمانکاران کم کار و سوء استفاده گر در اسرع وقت شناسایی و تدابیری اخذ شود که دیگر هیچ طرح عمرانی در آذربایجان‌غربی به آنان واگذار نشود».

خبرگزاری کردپرس تا کنون طی چندین گزارش خبری وعده های بی شمار شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای افتتاح این پروژه و تناقض موجود با برنامه های کارگروه ملی احیای دریاچه و ابهام در میزان پیشرفت فیزیکی و نوع تخصیص اعتبارات را مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر 2757235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha