واریز ٢میلیون و ٥٠٠هزار تومان به حساب سرپرستان خانواده‌های زلزله‌زده خوی

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: همزمان با آغاز هفته هلال احمر و صلیب سرخ، مبلغ ٢ میلیون و ٥٠٠هزار تومان به حساب سرپرستان بالغ بر دو هزار خانوار متاثر از زلزله در خوی واریز شد.

به گزارش کردپرس از جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی‌گفت: خانوارهایی که کمک نقدی هلال احمر به حسابشان واریز شده است؛ بیشترین خسارت را از زلزله سال گذشته در شهرستان خوی دیده‌اند و فهرست آن‌ها توسط استانداری و بنیاد مسکن آذربایجان غربی تهیه شده است.

او ادامه داد: بر اساس لیستی که در اختیار هلال احمر قرار داده شد؛ روز گذشته مبلغ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار واریز شد که مجموع آن ۷ میلیارد تومان است.

سلیمی‌توضیح داد: این مبلغ از منابع داخلی سازمان داوطلبان و همچنین کمک‌های مردمی‌به هلال احمر ناشی از فراخوان‌های جذب کمک به زلزله‌زدگان خوی، تامین شده است.

رئیس سازمان داوطلبان گفت: هلال احمر تنها به پرداخت کمک‌های نقدی اکتفا نمی‌کند و در هفته گذشته پروژه عام‌المنفعه ساخت و تجهیز آزمایشگاه مرجع در خوی آغاز شد. این آزمایشگاه توسط هلال احمر و با کمک خیرین حقیقی و حقوقی با بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، در حال آماده‌سازی ساختمان و همچنین خرید تجهیزات تخصصی است.

به گزارش کردپرس، در زلزله ٥.٩ ریشتری هشتم بهمن ماه ١٤٠١ در خوی، دو شهر خوی و فیرورق و ٧٠ روستا متحمل خسارت شدند. در این زمین لرزه براساس نتایج ارزیابی‌های اولیه ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد خسارت دیده شناسایی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد کاملا تخریب شد و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند. همچنین دراین زمین لرزه، علاوه بر فوت ٣ نفر از هموطنان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند.

در زلزله ٥.٤ ریشتری ١٣ مهر ماه هم ١٢ روستا در کانون زلزله قرار داشتند و یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی کاملا تخریب و حدود ٤هزار واحد نیز دچار خسارت و در دسته تعمیری قرار گرفت.

همچنین در زلزله ٢٨ دی ماه سال گذشته در خوی بیش از ۵۰۰‌ واحد مسکونی در ۱۵ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده و ١٩٤ نفر هم مصدوم شدند. با اتمام ارزیابی واحدهای مسکونی اعلام خسارت دیده در شهر فیرورق و ۱۵ روستای کانون زلزله در شهرستان خوی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۲۵۰ واحد نیازمند بازسازی شناخته شدند و ٣ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز با خسارت زیر ۵۰ درصد به عنوان واحدهای تعمیری مورد شناسایی قرار گرفتند/.

کد خبر 2755328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha