306 کیلومتر از جاده‌های کردستان زیرپوشش اینترنت 4G همراه اول قرار دارد

سرویس کردستان - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در استان وجود دارد که ۳۰۶ کیلومتر آن زیرپوشش اینترنت 4G همراه اول است.

به گزارش کرد پرس، ابراهیم ادریسی با بیان اینکه در برخی نقاط جاده‌ای، پوشش تلفن همراه به صورت همپوشانی و توسط هر 3 اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل صورت گرفته است، گفت: ۵۶۵ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان زیرپوشش اینترنت نسل 3 و یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر نیز تحت پوشش نسل دوم قرار دارد.

وی تعداد خطوط فعال همراه اول در استان را یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۵ خط اعلام کرد و افزود: پوشش جمعیتی نسل چهارم همراه اول در استان ۷۵ درصد، نسل سوم ۷۶ درصد و نسل دوم ۹۱.۶ درصد است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به وجود ۸۵۳ سایت نسل دوم، ۳۸۲ سایت نسل سوم و ۳۳۰ سایت نسل چهارم همراه اول، ۲۸۱ سایت 3G و ۲۷۸ سایت 4G ایرانسل و ۳۷ سایت نسل سوم رایتل، اظهار کرد: ۹۱۳ کیلومتر از جاده‌های استان زیرپوشش اینترنت ایرانسل نسل 2G، ۶۴۵ کیلومتر 3G، و ۲۶۵ کیلومتر نیز 4G است.

ادریسی پوشش جمعیتی نسل دوم، سوم و چهارم ایرانسل در کردستان را به ترتیب ۷۷.۶۹ درصد، ۷۳.۵۱ درصد و ۴۵.۹۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مجموع ۶۹۸ هزار و ۷۴۲ خط ایرانسل در کردستان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۳ هزار و ۷۹۳ خط رایتل در استان فعال است، یادآور شد: پوشش جمعیتی رایتل نسل سوم ۴۵.۲ درصد بوده و نسل چهارم نیز صفر است، ۱۹۱ کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی استان زیرپوشش 3G رایتل و یک کیلومتر هم 4G است.

کد خبر 23437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha