تهدیدات رسانه‌ای اردوغان را باید جدی گرفت

سرویس سوریه- تحلیلگر سیاسی سوری گفت:تهدیدات رسانه‌ای ترکیه جدی هستند و اداره خودگردان باید با دقت به آن‌ها بنگرد و راهکاری برای مقابله با آن پیدا کند.

لورنس الشعیر تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار عرب سوری در گفت‌وگو با کُردپرس درخصوص احتمال حمله ترکیه و گروه‌های تندرو به کوبانی، گفت:در روی زمین هنوز تهدیدی مشاهده نشده و ترکیه تنها با جنگ روانی و‌ رسانه‌ای اعلام می‌کند که با کمک گروه‌های تندرو قصد حمله به مناطقی از شمال سوریه را دارد.

وی ادامه داد:این تهدیدات رسانه‌ای جدی هستند و اداره خودگردان باید با دقت به آن‌ها بنگرد و راهکاری برای مقابله با آن پیدا کند.

وی افزود:اردوغان‌ فعلی نتوانسته چراغ سبزی برای حمله از آمریکا و روسیه دریافت کند اما این بدین معنی نیست که قصد حمله نداشته باشد.

وی پیشتر در گفت‌وگویی با کُردپرس گفته بود:تهدید جدی وجود دارد چرا که ترکیه و دولت عدالت و توسعه سر دشمنی با مردم‌ سوریه و بویژه اداره خودگردان دارد و در سوی دیگر می‌خواهد به کُردها آسیب برساند.

وی ادامه داد:ترکیه به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست و خطر بزرگی برای سوریه است و بعید نیست که دوباره دست به تجاوز دیگری بزند، بویژه که اخباری منتشر شده که آمریکا و روسیه می‌خواهند به راه‌حلی برای اتمام بحران سوریه برسند.

وی افزود:حل بحران سوریه به این معنی است که ترکیه باید از سوریه خارج شود و آنکار این را می‌داند و احتمال دارد با کوتاه آمدن در برابر برخی خواسته‌های غرب خود را آماده حمله دیگری به شمال سوریه نماید.

این روزنامه‌نگار تصریح کرد:ترکیه ده سال است از همه امکانات خود برای توسعه‌‌طلبی استفاده کرده تا هم شهرهایی که عمدتا کُردنشین هستند را تصرف کند و هم شهروندان کُرد را از خانه‌های خود آواره نماید.

کد خبر 20520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha