مصرف 1.3 ميليارد متر مكعب گاز طبيعي در شش ماهه اول امسال

سرویس کردستان - مديرعامل شرکت گاز كردستان گفت: مشتركين شركت گاز استان در 6 ماهه اول سال 1400، یک ميليارد و 362 ميليون و 776 هزار و 569 متر مكعب گاز طبيعي مصرف کردند.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه مصرف گاز طبيعي نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش روبرو بوده است، گفت: در 6 ماهه سال 1399 مشتركين شركت گاز استان كردستان در تمام بخش ها در كل یک ميليارد و 193 ميليون و 15هزار و 612 متر مكعب گاز مصرف كرده اند.

وی اظهار کرد: با مقایسه مصرف در 6 ماهه اول سال جاری و مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف 14 درصدی مشاهده می شود.

مديرعامل شرکت گاز كردستان با اشاره به اینکه با ورود به آبان ماه هر سال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می شود، افزود: در حال حاضر 70 درصد از سبد انرژی در کشور به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل های انرژی است و باید برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره مندی تمامی اقشار جامعه از این تعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه ای ایجاد نشود.

فعله گری با بیان اینکه تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی است، یادآور شد: شهروندان در زمان راه اندازی وسایل گاز سوز، قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات حتما باید برای اطمینان نحوه کارکرد و مسیر دودکش را از لحاظ مسدود نبودن بازبینی کنند.

کد خبر 18969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha