40 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های مخابراتی مریوان و سروآباد هزینه شد

سرویس کردستان – مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار طی یک سال گذشته در شهرستان‌های مریوان و سروآباد، برای توسعه زیرساخت های حوزە مخابرات و ارتباطات هزینه شده است.

آزاد حکمت در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با ابراز خرسندی از تحقق وعده‌های توسعه زیرساخت‌ها و فناوری در حوزه ارتباطات از احداث 3 سایت مخابراتی جدید در مریوان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای افزایش آنتن‌دهی و دسترسی راحت‌تر مردم به اینترنت پرسرعت 3 سایت جدید در شهرک‌های موسک، کمربندی و بین شهرک صنعتی و نوبهار مریوان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم این سایت‌ها مشکلات حوزه ارتباطی مردم را به حداقل برساند.

وی با اشاره به افزایش ضریب ارتباطی و اینترنتی در سطح شهرستان‌های مریوان و سروآباد این اتفاق را به مثابه یک انقلاب ارتباطی دانست و افزود: طی یک سال و نیم گذشته تلاش کردیم که تمام نقاط کور ارتباطی شهر و روستا به هر طریقی از حالت‌های ممکن و مختلف ارتباطی بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: برای تحقق این امر تا به امروز بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است که با این اتفاق مهم، در حال حاضر ۲۲۰ روستای شهرستان‌های مریوان و سروآباد به نوعی از حداقل امکانات ارتباطی برخوردارند که تلاش می‌کنیم سطح و ظریب نفوذ ارتباط‌ را افزایش و به استانداردهای مدنظر برسانیم.

حکمت با بیان اینکه در مدت زمان بیماری کرونا، در حوزه ارتباطات و آموزش مجازی تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم، یادآور شد: در حال حاضر شاهد فعال شدن ۷۳ سایت ارتباطی در شهرستان مریوان و ۳۰ سایت در سروآباد هستیم که قطعا این روند تا اتصال سراسری آنتن‌دهی و اینترنت در نقاط مختلف 2 شهرستان ادامه دارد.

کد خبر 18429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha