کشف 29 تن مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور فاقد پروانه ساخت در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل دامپزشکی کردستان از کشف و ضبط 29 هزار کیلوگرم ماده اولیه تولید خوراک دام که فاقد پروانه ساخت و نیز فاقد ضوابط نشانه گذاری بودند از 3 کارخانه تولید خوراک دام و طیور در استان خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: در جریان بازدید از 3 کارخانه خوراک دام که در راستای اجرای طرح رصد و پایش اقلام استراتژیک و طرح تشدید نظارت بر کاخانه های خوراک دام و طیور انجام شد، از 3 کارخانه تولید خوراک دام و طیور، بیش از 29 هزار کیلوگرم ماده اولیه بنتونیت به علت نداشتن پروانه ساخت از سازمان دامپزشکی و همچنین رعایت نکردن ضوابط نشانه گذاری و ارسال محموله بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای کشف و ضبط شد.

وی افزود: در یکی دیگر از این کارخانه ها نیز مقدار 480 کیلوگرم کنسانتره مخصوص دام پرواری به علت عدم رعایت ضوابط نشانه گذاری همچون تاریخ تولید، انقضاء و سری ساخت، کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: پس از تشکیل پرونده و اخذ دستور قضایی، آزمایش های لازم بر روی نمونه های گرفته شده انجام شد که نتایج آن حاکی از بالاتر بودن میزان قارچ از حد مجاز بوده و لذا مقام قضایی با موضوعیت تهدید علیه بهداشت عمومی، دستور معدوم سازی آن را صادر کرده که این عملیات به روش بهداشتی انجام شد.

کد خبر 16575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha