مختلفان در اشنویە ده ها قطعە پرندە زنبور خوار را نابود کردند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: در یکی از زیستگاههای اشنویە، دو نفر زنبوردار در اقدامی ناشایست ده ها پرندە زنبور خوار را نابود کردند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، کریم خضری در این بارە گفت: بر اساس گزارش های واصلە به یگان حفاظ محیط زیست این شهرستان، مشخص شد که ٢ نفر زنبوردار در اقدامی ناشایست و برای نابودی پرندە زنبور خوار اقدام بە سم پاشی زنبورها در کندوها کرده اند.

او ادامه داد: این پرندەها در هنگام تغذیە از زنبورها، مسموم و در نهایت در عرض چند دقیقە تلف شدەاند. لاشە دهها پرندە در اطراف واحد زنبورداری نامبردگان توسط یگان حفاظت، جمع آوری و مستند سازی شد.

خضری ضمن اظهار تاسف برای ارتکاب چنین عملی گفت: نمی توان برای مصلحت کاری و سود بیشتر هر عمل نادرستی را توجیە کرد. راههای دیگری برای دور نگە داشتن این پرندگان از زنبورها وجود دارد.

رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە تصریح کرد: این افراد می توانستند با توسل بە پخش صدای گونە شکاری قرقی از ضبط صوت، این پرندگان زیبا و بسیار ضروری برای اکوسیستم را از محدودە پرواز زنبورها فراری دهند.

اودر خصوص اقدامات صورت گرفتە نیز بیان کرد: در برخورد با این پدیدە برای زنبورداران خاطی پروندە مقدماتی تشکیل و ضمن اخذ خسارات زیست محیطی پروندە در راستای اعمال مادە ۱۳ قانون شکار و صید بە دادگستری ارجاع دادە خواهد شد.

خصری همچنین اظهار داشت: کشتار دستەجمعی این گونە برای دفع آن توسط زنبورداران لطمات جبران ناپذیری بە تنوع زیستی شهرستان وارد خواهد آورد و شاید سایر گونەهای گوشتخوار در هنگام تغذیە آن نیز آسیب ببیند، فلذا ادارە حفاظت محیط زیست با قاطعیت با چنین تخلفاتی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 16526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha