بهترین راه برای سوریه پذیرفتن مسئله کردها است

سرویس سوریه - الهام احمد، رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه در اظهاراتی با اشاره به سخنان نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد عنوان کرد: بهترین راه برای سوریه پذیرفتن مسئله کردها است.

به گزارش کردپرس، الهام احمد، رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه در اظهاراتی با اشاره به برگزاری کنفرانسی تحت عنوان "شمال و شرق سوریه/ روژاوا" در پارلمان اروپا عنوان کرد: «در این کنفرانس در خصوص آخرین وضعیت کردستان سوریه و حملاتی که علیه شمال و شرق سوریه در حال انجام است بررسی های صورت گرفته و تلاش شده است تا توجه جهانیان به این مسئله جذب شود. ما خواستار ایفای نقش اتحادیه اروپا در پایان دادن به حملات ترکیه علیه شمال و شرق سوریه و همچنین پایان دادن به دشمنی ترکیه با کردها هستیم. تلاش می کنیم تا با توضیح دادن دلایل آغاز جنگ اردوغان علیه ما و این که چرا گروهک ها را به منطقه وارد کرده است به جهانیان نشان دهیم که حق با ما است».

به نوشته خبرگزاری KRDnews، احمد در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: « مذاکراتی که تحت عنوان آستانه صورت می گیرد با نمایندگان واقعی سوریه انجام نمی پذیرد. سیستم مدیریت خودگردان را مردم سوریه برای منطقه انتخاب کرده است. تفکرات ترکیه به عنوان یکی از اعضای مذاکرات آستانه مشخص است. این مذاکرات تا کنون هیچ مسئله ای را در بحران سوریه نتوانسته است حل و فصل کند».

احمد در سخنان خود با اشاره به اظهارات بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در خصوص این که "در سوریه مسئله کردها وجود ندارد" نیز گفت: «جعفری می تواند بگوید در سوریه مسئله کردها وجود ندارد زیرا به عنوان حاکمیت سال ها حقوق کردها نادیده گرفته اند. چنین اظهارات تنها به تمرکز بر روی مسئله منجر خواهد شد. این راه حل نیست. بهترین راه پذیرفتن مسئله کردها در سوریه و اعتراف جسورانه به آن است. مسئله سوریه تنها در ارتباط با کردها نیست با دموکراسی است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 159537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha