ترکیه به دنبال جایگزین برای جنگنده های F-35 خواهد بود

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به موضوع جنگنده های F-35 و مسئله تعلیق عضویت ترکیه در پروژه تولید مشترک این جنگنده های فوق پیشرفته از سوی آمریکا گفت: در صورتی که نتوانیم جنگنده های F-35 را خریداری کنیم، به دنبال جایگزین برای آن خواهیم بود.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به موضوع جنگنده های F-35 و مسئله تعلیق عضویت ترکیه در پروژه تولید مشترک این جنگنده های فوق پیشرفته از سوی آمریکا گفت: ترکیه بخشی از پروژه تولید جنگنده های F-35 است. نباید فراموش کرد که ترکیه بخشی از قطعات این جنگنده را تولید می کند. ترکیه از سال ها پیش خواستار خریداری این جنگنده ها بوده و برای این کار نیز پیش پرداخت های زیادی داده است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما به جنگنده های پیشرفته نیاز داریم. اگر F-35 را خریداری نکنیم به دنبال جایگزین برای آن خواهیم بود. ولی ما نمی خواهیم به دنبال ترجیح این مسئله باشیم، در تلاش برای خریداری جنگنده های F-35 هستیم.
وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص بازدید از جنگنده های سوخو- 57 روسیه نیز عنوان کرد: در نمایشگاه صنایع دفاعی – هوا و فضای روسیه این جنگنده ها را مشاهده کردیم. روابط ترکیه با روسیه به روابط ترکیه با دیگر کشورها و ناتو به هیچ عنوان جایگزین نیست.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha