عمق منطقه امن در شمال سوریه بیش از 5 کیلومتر نخواهد بود

سرویس ترکیه – ایندیپندنت ترکی به نقل از یک منبع نظامی ارتش دموکراتیک سوریه نوشت: مسئله عمق و امتداد منطقه امن هنوز نهایی نشده است؛ ولی این را می توان آشکارا اعلام کرد که عمق این منطقه بیش از 5 کیلومتر نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، ایندیپندنت ترکی در خبری به نقل از منابع نظامی نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه عنوان کرد: در خصوص مسائل اساسی منطقه امن در شمال سوریه توافقات به دست آمده است ولی برای جزئیات و چگونگی انجام آن مذاکرات در حال پیگیری است. مسئله عمق و امتداد منطقه امن هنوز نهایی نشده است. ولی این را می توان آشکارا اعلام کرد که عمق این منطقه بیش از 5 کیلومتر نخواهد بود. تحت هر شرایط و اسمی که باشد نیروهای ارتش دموکراتیک سوربه به تغییر بافت دموگرافیک منطقه اجازه نخواهند داد. از طرف دیگر؛ از آنجایی که بیشتر شهرهای کردستان سوریه در نقاط مرزی با ترکیه قرار دارد؛ منطقه امن مراکز شهرها را در بر نخواهد گرفت.
این اظهارات در حالی ایراد می شود که ترکیه به دلیل تهدیدات در امتداد 911 کیلومتر مرز مشترک با شمال سوریه خواستار ایجاد یک منطقه امن 30 – 40 کیلومتری و خروج کامل نیروهای YPG به همراه سلاح های سنگین از این منطقه است. مقامات ترکیه در مذاکراتی که با طرف های آمریکایی داشته اند همواره به این مسئله تأکید کرده و خواستار تاسیس منطقه امن در عمق مورد نظر ترکیه شده اند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 135784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha