تحویل گرفتن جنگنده های F-35 توسط ترکیه غیرممکن است

سرویس ترکیه - ایلکر باشبوغ 26مین رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه با اشاره به پروژه تولید جنگنده های نسل پنجم F-35 و ابهاماتی که در خصوص تحویل این جنگنده های به ترکیه به وجود آمده است گفت: تحویل گرفتن جنگنده های F-35 توسط ترکیه با توجه به تحولات اخیر غیر ممکن شده است.

به گزارش کردپرس، ایلکر باشبوغ 26مین رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه هابرترک، در اظهاراتی با اشاره به پروژه تولید جنگنده های نسل پنجم F-35 و ابهاماتی که در خصوص تحویل این جنگنده های به ترکیه به وجود آمده است گفت: عمر فعالیت جنگنده های F-16 در ترکیه در حال اتمام بوده و از طرف دیگر نیز تحویل گرفتن جنگنده های F-35 با توجه به تحولات اخیر توسط ترکیه غیر ممکن شده است. بنابراین دولت در این جا یک وظیفه مهم دارد و آن این که باید طرح های خود را آماده کند. باید این موضوع را پذیرف که F-35 ها به ترکیه تحویل داده نخواهد شد و دولت با حرکت در این مسیر باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهد که خلاء به وجود آمده را چگونه پر خواهد کرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: جنگنده های اصلی ما در حال حاضر F-16 هستند. در حال حاضر قدرتمند هستیم ولی هر جنگنده ای مدت زمان مشخصی می تواند فعالیت داشته باشد. برای F-16 ها این مدت زمان 8 هزار ساعت است. ترکیه باید با در نظر گرفتن این موضوع حرکت کند و برای خود برنامه ها و پروژه هایی که بایستی در دستور کار قرار دهد را آغاز کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 123378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha