تیرماه امسال تحولاتی در فضای مجازی ایجاد می شود/انتقاد دادستان سابق سنندج از عدم به کارگیری نیروی اهل سنت در مناصب قوه قضاییه

سرویس کردستان- دادستان کل کشور از ایجاد تحول در حوزه فضای مجازی در تیرماه امسال هم خبر داد و گفت: برای این تحول باید زیرساخت ها آماده شود و نیاز به تعامل و همفکری داریم.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان سنندج اظهار داشت: اقوام و مذاهب مختلف زیر یک پرچم در کشور زندگی می کنند با وجود شرایطی که منطقه غرب آسیا دارد و دشمن سال های متمادی به دنبال ایجاد اختلاف، شکاف و از هم پاشیدگی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او افزود: به کوری چشم دشمنان، ایران با اقتدار در صحنه مبارزه با استکبار و در دفاع از حریم قرآن ایستاده است.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر اشاره کرد و توضیح داد: امام راحل در دوره ای فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امروز هم رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن که به عنوان نماینده آمریکا به ایران آمد با اقتدار و عبارات پرمعنا فرمودند ترامپ را شایسته اینکه به او پیامی دهم، نمی بینم. بر این اساس در هیچ جای دنیا نمی توان نمونه این کلام های مقتدرانه از رهبران ایران را پیدا کرد.

او با تاکید بر لزوم ایستادگی در دفاع و حمایت از اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: اگرچه مشکلاتی هم در کشور داریم اما این مشکلات هیچ گاه ما را از مسیر باز نخواهد داشت و مردم ایران همواره به مشکلات عادت داشته اند؛ امروز دشمن در یک جنگ اقتصادی جدی با ملت و نظام به میدان آمده و مردم همانگونه که مشکلات دوران هشت سال دفاع مقدس را تحمل کردند و به پیروزی دست یافتیم امروز هم با تحملد این جنگ اقتصادی به حول و قوه الهی به پیروزی دست خواهیم یافت.

دادستان کل کشور تصریح کرد: کسانی که در امر قضا دخیل هستند مسئولیت خطیری بر عهده دارند و هیچ مسئولیتی خطیرتر از امر قضاوت وجود ندارد.

احقاق حق عامه مردم وظیفه دادستان است

او با اشاره به اینکه احقاق حقوق مردم یکی از وظایف دادستان است، گفت: وظیفه دوم دادستان دفاع از حقوق عامه است؛ اگر حقی از عامه مردم ضایع شود این وظیفه دادستان است که تمام قد از آن دفاع کند. دو سه سالی است که دادستانی به آن ورود پیدا کرده هرجایی که حقی از مردم ضایع شده که کسی نیست از آن دفاع کند این وظیفه دادستان است.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: دادستان در هرجا که حقی از مردم ضایع شده از جمله آب، خاک، مسائل بهداشتی، درمانی و ... باید ورود پیدا کند حتی اگر مدیر هم کوتاهی کرد دادستان از او بخواهد در غیر این صورت از ابزار قانون استفاده کند.

او نظارت بر دادسراها را هم سومین وظیفه دادستان دانست و تصریح کرد: دادستان باید در خدمت مردم باشد و باید همواره پشت میز کار، در صحنه کار و یا گوش به زنگ باشد در واقع نباید وقت اداری برای خود قایل باشد.

باید تلاش شود پرونده های قضایی به صلح و سازش منتهی شود

دادستان کل کشور ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی را به عنوان سیاست قوه قضاییه اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش دهیم و سعی بر آن است که مسائل قضا از شوراهای حل اختلاف گرفته شود و به سمت صلح و سازش برود.

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم گره های قضایی برداشته شود. در این خصوص در فرصت چند ساعته ای که در کردستان حضور دارم قول میدهم پرونده هایی که در این استان مطرح است دنبال کرده و سعی کنیم مشکلات پرونده های قضایی را حل کنیم.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به وجود عنصر امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: امروز در کل کشور به ویژه مناطق مرزی شاهد امنیت قابل قبولی در کشور هستیم که شایسته این مردم است؛ امنیت عنصری است که در تمام عرصه ها تاثیرگذار است و در صورت نبود امنیت، در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، فرهنگ، آسایش و آرامش آسیب می بینیم.

او تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی باید از امنیتی که امروز وجود دارد به بهترین نحو استفاده کرد.

نارضایتی مردم از مراجعه به ادارات دولتی

او همچنین با اشاره به نارضایتی مردم از مراجعه به ادارات دولتی تصریح کرد: ما خدمتگذار مردم هستیم و به دادستان جدید سنندج تاکید می کنم که به عنوان دادستان کل تمام وقت در خدمت مردم باشد. چرا که مردم گرفتار هستند که به دادسراها مراجعه می کنند و ما به عنوان خدمتگذار مردم باید نحوه برخورد با این مردم گزفتاز را بدانیم.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: آمار شهدای ترور کردستان از کل کشور بالاتر است که این یک سرمایه عظیم برای کردستان است که برای ارزش های دینی ‌و تحقق احکام اسلام شهید شده اند.

کردستان جزو سالم ترین استان های کشور است

علی اکبر جوهری، دادستان سابق سنندج هم در این آیین با انتقاد از عدم استفاده از نیروهای اهل سنت در برخی از پست های قوه قضائیه گفت: 85 درصد مردم استان کردستان اهل سنت و پیرو امام شافعی هستند که حب اهل بیت در دل آنها جای دارد اما متاسفانه در مدیریت استان نقش چندانی ندارند.

او همچنین به این مسئله اشاره کرد که میانگین عمر قضاوت قضات در کردستان پنج سال و نیم است و تاکید کرد: بر فرموده امام راحل معیار برای افراد پایبندی به ارزش‌هاست نه مذهب و قومیت. بنابراین معتقدم اینگونه ادبیات انتقادی باید رواج پیدا کند اگرچه هزینه هم داشته باشد.

جوهری به پاک بودن استان کردستان در زمینه جرائم متعدد اشاره کرد و اصالت مردم کردستان گفت: کردستان در سال 97 در زمینه وقوع سرقت رتبه 29 و در سرقت های خشن رتبه 22 کشور را داشت و تنها یک مورد آدم ربایی در سال گذشته در کردستان وجود داشت که نشان می دهد کردستان جزو سالم ترین استان های کشور است.

او که اهل اسلام آباد غرب است و به دلیل شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سمت خود در سنندج استعفا داد، گفت: من از سال 78 تاکنون که 20 سال از آن میگذرد در سنندج بوده ام و این شهر را رادگاه معنوی خود می دانم و از زادگاه اولیه ام برای من اولی تر است.

دادستان سابق سنندج با بیان اینکه من قدیمی ترین دادستان کشور هستم، تصریح کرد: در مدت خدمت خود در امر قضاوت، با عضویت در هیئت رئیسه بوکس ایران ثابت کردم که علیرغم مسئولیت قضایی و امنیتی می توان ورزشکار هم بود و با ورزش می توان بسیاری از آسیب ها از جمله اعتیاد را کاهش داد.

کد خبر 122441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha