وزارت امور خارجه ترکیه مهلت دو هفته ای آمریکا به ترکیه برای لغو خرید سامانه S-400 را تکذیب کرد

سرویس ترکیه - در پی انتشار خبر مهلت دو هفته ای آمریکا به ترکیه برای لغو خرید سامانه دفاع موشکی S-400 روسی یاووز سلیم کران، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، در پی انتشار خبر مهلت دو هفته ای آمریکا به ترکیه برای لغو خرید سامانه دفاع موشکی S-400 روسی یاووز سلیم کران، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با تکذیب این خبر عنوان کرد: به صورت رسمی و از کانال های دولتی چنین چیزی به ما منتقل نشده است. آمریکا در ماه مارس پیشنهاد فروش پاتریوت به ترکیه که پیش از این نظر ما را جلب نکرده بود را به روز رسانی کرده است. تصور می کنیم منظور از خبری که منتشر شده است نیز همین موضوع به روز رسانی پیشنهاد پاترویت به ترکیه باشد.

لازم به ذکر است، شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی از پیشنهاد همراه با هشدار واشنگتن به آنکارا درباره خرید سیستم دفاعی اس 400 از روسیه خبر داده و عنوان کرده بود: آنکارا باید تا پایان هفته اول ماه ژوئن خرید سیستم اس 400 از روسیه را لغو کرده و نسبت به خرید سیستم دفاعی پاترویت آمریکا اقدام کند در غیر این صورت با کنار گذاشته شدن این کشور از برنامه تولید جنگنده اف 35 ، لغو تحویل 100 جنگنده اف 35 مورد درخواست ترکیه، اعمال تحریم آمریکا و نیز پیامدهای منفی برای این کشور از سوی ائتلاف ناتو روبه رو خواهد شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha