اوجالان از نظر MHP رهبر تجزیه طلبان است

سرویس ترکیه - فتحی ییلدیز، معاون حزب حرکت ملی ترکیه (CHP) با اشاره به سخنان اخیر دولت باغچلی رئیس این حزب در خصوص دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود با رد آغاز روند مذاکرات جدید در این خصوص عنوان کرد: عبدالله اوجالان برای ما رهبر تجزیه طلبان است و این گونه هم خواهد ماند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، فتحی ییلدیز، معاون حزب حرکت ملی ترکیه (CHP) با اشاره به سخنان اخیر دولت باغچلی رئیس این حزب در خصوص دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود با رد هر گونه آغاز روند مذاکرات جدید در این خصوص عنوان کرد: تمام عمر رهبر MHP در راه مبارزه با جدایی طلبی و گروه های تروریستی گذشته است. تأکید دولت باغچلی برای دیدار اوجالان با وکلایش در این راستا بود که هر کسی می تواند با وکلای خود دیدار کند ولی این دیدارها باید در چارچوب ضوابط و قوانین باشد. نباید به نوعی باشد که این دیدارها دستورات به کوه {اشاره به کوه قندیل و شورای رهبری PKK} را سازماندهی کند. روند مذاکرات و یا هر چیزی دیگری به هیچ عنوان مطرح نیست. ما در ائتلاف با یک حزب محافظه کار – دموکرات هستیم. اوجالان برای ما یک رئیس تجزیه طلب ها بوده و این گونه هم خواهد ماند.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به موضوع رای کردها نیز گفت: استفاده از اصطلاح رای کردها خود به نوعی تبعیض نژادی است. بر اساس ماده 66 قانون اساسی ترکیه رای کرد، ترک، چرکس و ... وجود ندارد، رای شهروندان جمهوری ترکیه وجود دارد.

ییلدیز با انتقاد از طرح موضوع عدم حمایت کردهای محافظه کار از آک پارتی و ائتلاف جمهور نیز گفت: این موضوع حقیقت ندارد. به نظر شما آگری و شرناخ چگونه به دست آمده است اگر آراء محافظه کاران کرد را از دست داده ایم؟ در 22 حوزه انتخاباتی شرق و جنوب شرق ترکیه آراء MHP بین 100 الی 300 رای افزایش پیدا کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha