لغو ممنوعیت دیدار وکلا با عبدالله اوجالان تصمیم جدیدی نیست

سرویس ترکیه - مظلوم دینچ وکیل عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK در سخنانی با اشاره به بیانیه وزارت دادگستری ترکیه در خصوص لغو ممنوعیت دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود عنوان کرد: ممنوعیت در تاریخ 22 آوریل به پایان رسیده بود. این موضوع جدیدی نیست که اکنون بر آن تصمیم گیری شده باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرات نیوز٬ مظلوم دینچ وکیل عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK در سخنانی با اشاره به بیانیه وزارت دادگستری ترکیه در خصوص لغو ممنوعیت دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود عنوان کرد: ممنوعیت در تاریخ 22 آوریل به پایان رسیده بود. این موضوع جدیدی نیست که اکنون بر آن تصمیم گیری شده باشد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در 22 آوریل در این خصوص تصمیمات گرفته شد و اعلام شد پس از 8 سال سرانجام در دوم ماه مه وکلا توانستند با موکلشان اوجالان ملاقات کنند. در حقیقت درخواست ما برای ملاقات ادامه دارد. ممنوعیت ملاقات برداشته شده اما علنا ملاقاتی صورت نمی‌ گیرد. از دوم مه تا کنون به هیچ کدام از درخواست ‌های وکلا برای انجام ملاقات پاسخ داده نشده است.

لازم به ذکر است، رو گذشته عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله عبدالله اوجالان و ممنوعیت دیدار وی با وکلایش که در چند سال اخیر اعمال شده است عنوان کرده بود: پیش از این رای بر اعمال محدودیت در دیدار عبدالله اوجالان با وکلایش وجود داشت؛ این محدودیت ها برداشته شده است. در خصوص ممنوعیت های دیدار با عبدالله اوجالان قوانین برداشته شده است و امکان دیدار بعد از این فراهم شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha