به حساسیت های ترکیه احترام می گذاریم

سرویس ترکیه - صالح مسلم مسئول روابط خارجی جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه در اظهاراتی با اشاره به پیام اخیر عبدالله اوجالان عنوان کرد: به حساسیت های ترکیه احترام می گذاریم.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار پیام اخیر عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK و درخواست وی از ارتش دموکراتیک سوریه برای هوشیارانه رفتار کردن در برابر حساسیت های ترکیه؛ صالح مسلم مسئول روابط خارجی جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه در گفتگو با خبرگزاری ترکی Mezoptamya با ارزیابی این پیام اوجالان گفت: ما پیام عبدالله اوجالان را محترم می دانیم. هیچ زمانی برای ترکیه تهدید به حساب نیامده ایم.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: ما هیچ زمان در سرزمین ترکیه یا امور داخلی این کشور دخالت نکرده ایم. ما به چیزی که اوجالان از آن به عنوان حساسیت های ترکیه نام می برد احترام می گذاریم. ولی این میان یک واقعیت متفاوتی نیز وجود دارد. مسیر عبوری گروهک هایی که همواره به مناطق ما حمله کرده اند از ترکیه بوده است. از زمانی که سیستم خود را تأسیس کردیم در معرض هر گونه تهدیدی قرار گرفتیم. با بیانات خود تلاش می کنند تا سیستمی که در اینجا وجود دارد را تروریستی اعلام کنند. امیدواریم که آنان نیز به این پیام عبدالله اوجالان احترام بگذارند. در این صورت راحت تر می توانیم به توافق برسیم. موضوعی که از آن به عنوان حساسیت یاد می شود باید مورد احترام متقابل قرار بگیرد.

مسلم در ادامه سخنان خود با اشاره به این که می توانیم با ترکیه دیدار کنیم ولی باید برخی موضوعات شفاف شود افزود: مهمترین این موضوعات وضعیت عفرین و تهدیداتی است که علیه ما صورت می گیرد. عفرین مورد اشغال قرار گرفته است. نمی توانیم این مسئله را نادیده بگیریم. از یک طرف هم ما را تروریست قلمداد می کنند و از طرف دیگر مناطق ما را اشغال می کنند. هم ارتش دموکراتیک سوریه و هم مجلس دموکراتیک سوریه بر این مسئله تأکید کرده اند. اگر واقعاً به دنبال حل و فصل هستند باید از عفرین عقب نشینی کنند. گروه های مسلح خود را از عفرین خارج کرده و آن منطقه را به حالت سابق برگردانند. از تهدیدات دست بردارند. از دشمنی با کردها دست بردارند. در این صورت می توانیم با یکدیگر مذاکره کنیم.

وی در پایان اظهارات خود تصریح کرد: پیام عبدالله اوجالان با ما نشان داد که در راه درستی هستیم. ما از یک روش چاره یابی حمایت می کنیم که در آن تمامیت ارضی سوریه در قالب یک قانون اساسی تأمین خواهد شد. پیام عبدالله اوجالان نیز در این راستا بوده و این پیام برای ما بسیار روحیه بخش است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha