15 زندانی PKK در زندان های ترکیه روزه مرگ آغاز کردند

سرویس ترکیه - در فاز دوم روزه های مرگ زندانیان PKK در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK، طی اقدامی 15 تن از زندان PKK در زندان های ترکیه روزه مرگ خود را آغاز کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرات نیوز، بر اساس اطلاعات به دست آمده از زندان های ترکیه، در فاز دوم روزه های مرگ زندانیان PKK در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK، طی اقدامی 15 تن از زندان PKK در زندان های ترکیه روزه مرگ خود را آغاز کرده اند.

دنیز کایا، سخنگوی زندانیان PKK طی بیانیه ای با اشاره به آغاز روزه مرگ دومین گروه از زندانیان PKK نوشت: روزه مرگ گروم دوم زندانیان از 10 می 2019 میلادی در زندان های کاندرا، تیپ F بولو، پاتنوس، شماره 1. تکرداغ، شماره 2. تکرداغ، زندان امنیتی وان آغاز شده است.

لازم به ذکر است، 11 روز پیش یک گروه دیگر از زندانیان PKK روزه مرگ خود را آغاز کرده بودند.

علی رغم دیدار عبدالله اوجالان، رهبر دربند PKK در زندان امرالی با وکلای خود و انتشار پیامی از وی توسط وکلا زندانیان و فعالان سیاسی – مدنی کرد ترکیه بر این باور هستند که این دیدار در شرایط حصر صورت گرفته و حصر عبدالله اوجالان با این دیدار برداشته نشده است. از همین رو اعتراض ها که به شکل اعتصاب غذا و روزه های مرگ در حال پیگیری است به قوت خود باقی مانده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha