پیام عبدالله اوجالان پیام آغاز گفتگوهای جدید در ترکیه است

سرویس ترکیه – احمد ترک، شهردار کلانشهر ماردین در اظهاراتی با اشاره به پیام عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK که روز گذشته توسط وکلای وی منتشر شد، گفت: پیام عبدالله اوجالان پیام آغاز گفتگوهای جدید در ترکیه است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، احمد ترک، شهردار کلانشهر ماردین در اظهاراتی با اشاره به پیام عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK که روز گذشته توسط وکلای وی منتشر شد، گفت: پیام اخیر عبدالله اوجالان برای توسعه صلح و دموکراسی بوده و امیدوارم که هر کس متناسب با روح این پیام رفتار خواهد کرد. من پیام عبدالله اوجالان و اشاره به پیام نوروز 2013 وی را یک پیام برای آغاز گفتگوها ارزیابی می کنم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: عبدالله اوجالان تحولات جهانی و خاورمیانه را به خوبی ارزیابی و تحلیل می کند. به همین دلیل در سوریه پیام یک سوریه دموکراتیک را می دهد. زیرا ما به خوبی می دانیم که در خاورمیانه بدون وجود دموکراسی هیچ مشکلی حل و فصل پیدا نخواهد کرد. ابتدا یک سوریه دموکراتیک، یک قانون اساسی دموکراتیک و سیستمی که مورد قیول همه باشد. پیام اوجالان برای سوریه پیام تاسیس سیستمی است که تمام اقلیت ها و جناح های گوناگون خود را داخل آن سیستم بدانند. مسئله حال حاضر در جهان هر چقدر هم بزرگ باشد به طور قطع با دیالوگ حل و فصل خواهد شد. ما به خوبی می دانیم که با درک متقابل از یکدیگر و با احترام گذاشتن به حق و حقوق همدیگر تمام این مسائل حل خواهد شد. در طول زمان اقداماتی که مورد تصویب ما نبوده است صورت گرفته است، وارد شدن به عفرین، در مناطق مختلف اقدام علیه کردها و ... ما به خوبی می دانیم که این اقدامات از ابتدا اشتباه بوده است. زیرا کردها در همه جا چه عراق باشد و چه سوریه به ترکیه چشم دوخته اند. یک حقوق تاریخی دارند، سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. به همین دلیل اتخاذ یک سیاست برای کسب کرده توسط ترکیه گریز ناپذیر است.

ترک در خصوص پیام اوجالان در ارتباط با اعتصاب غذاها نیز گفت: پیام اوجالان در این خصوص این است که مرگ هیچ چیزی را حل و فصل نخواهد کرد. این نیز به نوعی نشان می دهد که وی به حق زندگی چه اندازه اهمیت می دهد. بعد از این پیام اوجالان تصور می کنم همه باید در خصوص وضعیت موجود تجدید نظری صورت دهند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha