۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
15  زندانی PKK «روزه مرگ» می گیرند

سرویس ترکیه - 15 تن از زندانیان PKK که از 135 روز پیش در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان و در حمایت از اقدام لیلا گوون نماینده کرد پارلمان ترکیه دست به اعتصاب غذا زده بودند اعلام کرده اند از فردا 30 آوریل 2019 میلادی دست به "روزه مرگ" در زندان های ترکیه خواهند زد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، بر اساس اطلاعات به دست آمده، 15 تن از زندانیان PKK که از 135 روز پیش در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان و در حمایت از اقدام لیلا گوون نماینده کرد پارلمان ترکیه دست به اعتصاب غذا زده بودند اعلام کرده اند از فردا 30 آوریل 2019 میلادی دست به "روزه مرگ" در زندان های ترکیه خواهند زد.

دنیز کایا سخنگوی زندانیان PKK در زندان های ترکیه با تأیید این خبر گفت: اعتصاب غذاها در زندان های ترکیه را با پیروی از خط مشی 14 جولای با ثبات قدم و اراده راسخ ادامه خواهیم داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده زندان هایی که در آن روزه مرگ آغاز خواهد شد بدین شرح است: زندان زنان بکر کوی استانبول، زندان زنان قبزه، زندان امنیتی وان، زندان تیپ D دیاربکر.

لازم به ذکر است، روزه مرگ که در گذشته نیز از سوی جریان های کرد ترکیه مورد استفاده قرار گرفته است بسیار سخت تر و پر خطرتر از اعتصاب غذا است. در روزه مرگ فرد معترض اعتصاب غذای خشک را در کنار آب با هم اعمال کرده و از دریافت ویتامین های روزانه که در اعتصاب غذاها نقش حیاتی دارد خودداری می کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha