بیانیه بیش از 50 برنده جایزه نوبل در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان

سرویس ترکیه - بیش از 50 تن از برندگان جایزه نوبل در زمینه های مختلف در اعتراض به حصر طولانی مدت عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK در زندان جزیره امرالی ترکیه طی امضای بیانیه ای خواستار رفع حصر وی شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرات نیوز، بیش از 50 تن از برندگان جایزه نوبل در زمینه های مختلف در اعتراض به حصر طولانی مدت عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK در زندان جزیره امرالی ترکیه طی امضای بیانیه ای عنوان کردند: ما برندگان جایزه نوبل در زمینه های مختلف از دولت ترکیه و جامعه بین المللی می خواهیم که برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان سیاسی در زندان های ترکیه در این شرایط دشوار اقدامات لازم را برای آغاز گفتگو و مذاکرات انجام دهند.

همچنین در این بیانیه با اعلام حمایت از لیلا گوون، نماینده پارلمان ترکیه که 171 روز پیش در اعتراض به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذا زده است نیز تأکید شده است: ما حمایت خویش را از لیلا گوون نماینده کرد پارلمان ترکیه اعلام می کنیم. این نماینده کرد به همراه صدها تن دیگر از فعالان سیاسی کرد با همان مطالبات در اعتصاب غذا به سر می برند و وضعیت جسمانی آنان بسیار وخیم است.

لازم به ذکر است در بین امضا کننده های این بیانیه نام جودی ویلیامز، دزموند توتو، آدولفو پرز اسکویفل، ماریو واگاس لوسا، ف. و. دکلرک و ... به چشم می خورد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha