قرارداد خواهرخواندگی میان اربیل و پاریس امضا می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- استاندار اربیل، اعلام کرد که در پی سفر شهردار پاریس و هیئت همراه وی به مرکز اقلیم کردستان، به زودی قرارداد خواهر خواندگی و همکاری میان اربیل و پاریس به امضا می رسد.

به گزارش کردپرس، نوزاد هادی در گفتگو با شبکه تلویزیونی کردستان 24 اعلام کرد در پی سفری که شهردار پاریس و هیئت همراه وی به اربیل مرکز اقلیم کردستان انجام داده و دیدارهایی که میان این هیئت و مقامات اقلیم، از جمله نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم انجام شد؛ توافقاتی در مورد همکاری میان اربیل و پاریس و اعلام خواهر خواندگی و یا خواهر شهری این دو شهر به دست آمده است.

استاندار اربیل، ضمن اشاره به اینکه قرارداد رسمی اعلام خواهرخواندگی اربیل و پاریس و همکاری های دو جانبه به زودی و با سفر هیئتی از اربیل به پاریس صورت می گیرد؛ گفت که این قرارداد همکاری شامل کمک پاریس به توسعه خدمات شهری و زیرساخت های اربیل و استفاده از تجربیات فرانسه در این زمینه خواهد بود.

همچنین گفت که شورای شهرداری پاریس با اکثریت آرا رای به توسعه همکاری ها با اربیل و اعلام خواهر خواندگی دو شهر داده و همکاری های میان دو طرف به صورت دائمی است.

از سوی دیگر علی دوله مری نماینده اقلیم کردستان در فرانسه به کردستان 24 گفت که این دومین سفر هیئت شهرداری پاریس به اربیل است و شهرداری این شهر اربیل را از میان تمامی شهرهای خاورمیانه، برای انعقاد قرارداد همکاری و خواهرخواندگی انتخاب کرده و قرارداد مذکور طی 2 و یا سه ماه آینده، در پاریس امضا می شود.

کد خبر 108934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha